Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sjuk skoldag ;o

Postat av roba den 16 Oktober 2008, 18:29
24 kommentarer · 110 träffar
Hej!

Idag den 16/10 - 2008, en skoldag inte alls lik som alla andra.

Som för alla andra var första skolmorgonen en pina, men jag befann mig som tvunget trots allt kl 8.15 i sal nummer 223.

Min trötthet var obeskrivlig och tanken på att sjukanmäla mig direkt slog mig mer än en gång.

Något som dock fick mig ur min zombiaktiga dvala var det faktum att det till våran klass tillkommit två nya små duvungar sedan hösten.

Vi kan kalla dem kalle och Mohammed.

I rädsla för att fördommar och förhastade slutsatser kommer dras för vederbörande tänker jag icke nämna nationalitet eller religion.

Dem verkade vid första ögonkastet vara rara unga män med vattenkammade hår och välpolerade skor...

Något jag senare skulle få äta upp.

En vikarierande lärare släppte några minuter försenad in oss i sal nummer 223 och vi intog således våra platser.

Läraren som uppenbarligen inte kunde våra namn

bad oss att vänligen skriva namnskyltar och sätta på var och en av våra bänkar trots att vi var unga män i gymnasiet, som han uttryckte sig.

kalle och mohammed utsåg på direkten sig till klassens lustikurrar då de gjorde namnskyltar med varandras namn och satte på sin egen bänk. *skojj*

Dem hade hela långa lektionen hysteriskt kul åt sitt bus-streck.

Inte nog med det, dem tog sig även friheten att håna den vikarierande läraren efter lektionen då dem avslöjade sitt bus och menade på att läraren måste vara helt jävla hjärnskadad som inte märkte det.

Jag hyser ingen respekt för sådana här människor!

Jag tvärt om föraktar dem. Att dem i 16-17 års åldern inte kan ha tillräcklig disciplin för att respektera en lärarvikarie är rätt och slätt en skandal.

Man kunde tro att detta orespektabla beteende skulle vara en tillfällighet då vi hade vikarie, således tordes så väl Pegasus som Paris att dra sina små bus-streck och hånskämt även för de ordinarie lärarna som ingen av dem vågade säga ifrån.

Skrämmande!

Under bussresan hem från skolan anylserade jag som vanligt dagens händelser och tradgedier i sökande efter eventuelle förbättringar.

Det jag och mitt tankeplank efter 20 minuters bussresa resonerat fram är den bistra sanningen att rätten för att aga olydiga elever borde införas i skolan än en gång.

Jag ser bara possitiva saker i detta då respekten för dagens lärare näst intill försvunnit helt från eleverna.

Man borde redan i unga år lära barnen veta hut genom att vid olydigt beteende införa antingen luggning eller någon slags lusing som kan få pli på orespektlösa odågor.

Slår eleverna tillbaka borde dem omedelbart bli relegerade från skolan utan möjlighet att återvända på minst ett år, dvs permbannas från skolan för ett år.

På detta sätt undviker man större konflikter mellan elever och lärare i högre stadier.

Är jag den enda som fått nog av människor som kalle och mohammed?

Är jag den enda som vill se förbättring?

Disskutera över detta och mitt tankesätt för en lösning..

Om ni ogillar det, kom upp med något bättre själv eller ha goda motargument.

NI kanske rent av inte tycker att dagens skola har några problem?

Lycka till och på återseende!
Föregående tråd
Nästa tråd

24 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 24 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..