1
Vägrade byta ut headsetet.
Postat av sbsbsbsbsbsb den 11 Oktober 2008, 20:16
35 kommentarer · 118 träffar
Tjenare fragbite, tänkte berätta om en sak som hände tidigare idag hemma hos en kompis.
Om ni nu känner att ni inte har orken/lusten så kan ni sluta här.
Nåväl, det började väll med att jag Hampus, Stefan och Martin var ute på hälla, Martins headset hade tydligen gått sönder och han skulle dit och byta ut det.
Vi cyklade dit eftersom ingen kunde skjutsa, inte så långt att cykla ändå så det spelade väll ingen roll.
När vi väl kom fram till PC-city var klockan runt 14:00 och vi gick in i affären och ställde oss i kön där man byter ut varor.
Efter 5 minuters väntande är det Martins tur och han lägger fram headsetet och säger vad som var fel (i detta fall var det micen som inte funkade, det bara brusade när han försökte prata med bl.a mig och Stefan i ventrilo). Men men, den anställde som förövrigt hette Daniel om ni nu vill veta det gick och prövade för att se om den verkligen var sönder.
Han kommer tillbaks och säger att micen fungerar alldeles utmärkt och ber Martin att komma bakom disken för att testa själv. Martin säger till Daniel att micen funkar men man hör knappast någonting då det brusar väldigt mycket och låter förjävligt rent utsagt.
Martin vill självklart ha ut ett nytt headset men Daniel vägrar att ge han något nytt, vi allihopa blir ganska arga och Stefan säger att han vill prata med Daniels chef och Daniel går och hämtar chefen. Han hade ingen namnskylt på sig så jag vet ej vad han hette.
Vi ber honom testa den och sedan bedöma om han tycker att den är användbar och han håller med oss om att det låter förjävligt och han låter Martin byta headset, då kommer Daniel och säger att Martin måste betala 50:- för att han inte har med sig förpackningen där headsetet låg i när han köpte det. Headsetet kostade 499:- och är av märket SteelSeries 4H och då fick han alltså betala 10% av varans värde.
Så, efter ungefär 20 minuters tjat på Daniel (den anställda) och 10 minuters prat med chefen så fick Martin ett nytt headset och vi tycker det är dåligt av Daniel att inte bara låta Martin byta direkt.
Så, vad tycker ni på fragbite, var det rätt eller fel av Daniel?
Diskussion; Har ni fått dåligt service i någon affär?
Om ni nu känner att ni inte har orken/lusten så kan ni sluta här.
Nåväl, det började väll med att jag Hampus, Stefan och Martin var ute på hälla, Martins headset hade tydligen gått sönder och han skulle dit och byta ut det.
Vi cyklade dit eftersom ingen kunde skjutsa, inte så långt att cykla ändå så det spelade väll ingen roll.
När vi väl kom fram till PC-city var klockan runt 14:00 och vi gick in i affären och ställde oss i kön där man byter ut varor.
Efter 5 minuters väntande är det Martins tur och han lägger fram headsetet och säger vad som var fel (i detta fall var det micen som inte funkade, det bara brusade när han försökte prata med bl.a mig och Stefan i ventrilo). Men men, den anställde som förövrigt hette Daniel om ni nu vill veta det gick och prövade för att se om den verkligen var sönder.
Han kommer tillbaks och säger att micen fungerar alldeles utmärkt och ber Martin att komma bakom disken för att testa själv. Martin säger till Daniel att micen funkar men man hör knappast någonting då det brusar väldigt mycket och låter förjävligt rent utsagt.
Martin vill självklart ha ut ett nytt headset men Daniel vägrar att ge han något nytt, vi allihopa blir ganska arga och Stefan säger att han vill prata med Daniels chef och Daniel går och hämtar chefen. Han hade ingen namnskylt på sig så jag vet ej vad han hette.
Vi ber honom testa den och sedan bedöma om han tycker att den är användbar och han håller med oss om att det låter förjävligt och han låter Martin byta headset, då kommer Daniel och säger att Martin måste betala 50:- för att han inte har med sig förpackningen där headsetet låg i när han köpte det. Headsetet kostade 499:- och är av märket SteelSeries 4H och då fick han alltså betala 10% av varans värde.
Så, efter ungefär 20 minuters tjat på Daniel (den anställda) och 10 minuters prat med chefen så fick Martin ett nytt headset och vi tycker det är dåligt av Daniel att inte bara låta Martin byta direkt.
Så, vad tycker ni på fragbite, var det rätt eller fel av Daniel?
Diskussion; Har ni fått dåligt service i någon affär?






