Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Olaga hot, advokater, intresserade.

Postat av 30cm den 9 Oktober 2008, 18:57
8 kommentarer · 65 träffar
Hejsan!

Det är såhär att jag ska till polisförhör på måndag, för olaga hot.

En kille i min skola satt med sina 2 polare, sen börja dom snacka om bråk osv slåss och så.
Sen jag kände han lite grann så jag sa till han "Håll dig till gymmet, orka hålla på slåss osv" Sen sa han "Vad ska du göra åt saken liksom?" sen jag "Jag kan ju slå ner dig om du vill" sen han " Kom igen då bevisa det" sen han "vi går och snackar" sen gick vi bort sen följde hans polare med han, sen sa han " Kom igen då, vi slåss då!" jag "Men herregud din fjant, varför tar du allt så seriöst jag skämta" han "Okej, ajja håll inte på sådär"

Är det olaga hot? :S Han vart väl knappast rädd eller så?

Olaga hot är ett brott i svensk rätt (Brottsbalken, 4 kap. 5 §). Definieras som följer: "Om någon lyfter vapen mot annan eller eljest hotar med brottslig gärning på sätt som är ägnat att hos den hotade framkalla allvarlig fruktan för egen eller annans säkerhet till person eller egendom, döms för olaga hot till böter eller fängelse i högst ett år."

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..