Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vi tände på en soptunna, och snuten kom.

Postat av Pyroman1336 den 8 Oktober 2008, 19:24
59 kommentarer · 570 träffar
Hejsan! Jag och min polare tycker att det är förbannat roligt att köpa axe, eller en annan spray som man använder till skorna och eldar med dom. Vi började lite lugnt, men sen kastade vi i AXE-burkar i soptunnor osv, och det small som faaan. Sedan drog vi till en badplats och tände på en soptunna, bara för skojs skull liksom. När det brann riktigt gött kom en helt vanlig svart bil, vi såg att den ringde någon på telefonen. Vi tänkte inte så mycket på det och cyklade in mot en stig där man bara ska kunna cykla. Jag kollade bak och tyckte att jag såg en polisbil åka mot "brottsplatsen". Min kompis, samt jag trodde att jag bara inbillade mig. Vi satte oss och pratade i alla fall om vad vi just gjort. Då ser vi ett lyse komma upp, vi kollar bakom oss och så är det en jävla snutbil som åker där, så klart.. Dom tar oss inte, och min kompis börjar cykla bort en bit. Jag låtsas som ingenting och skriker "eh, hörru kom då, så drar vi!". Bilen passerade just förbi mig mot min kompis, då vände jag håll och cyklade som fan. Min kompis kom kort därpå. Vi cyklade mot ett dagis och kastade oss in mot buskar, och där satt vi i cirka 20 minuter.

Sedan ser vi en polisbil åka förbi dagiset. Vi gömmer oss ett tag till efter det, och sedan vågar vi oss fram och tar en enorm omväg genom skogen hem till oss igen. Det var nog värt det i alla fall.

Idag är det onsdag, och det var i måndags det hände. I tisdags såg vi ett flertal polisbilar leta efter någon eller något. Verkade lite småskumt men vi brydde oss inte mer. Idag är det onsdag och vi har inte sett någon skumt, har inte heller stått i någon tidning eller dylikt.

Tror ni att det är lugnt med oss eller? Dom såg min kompis mest, men såg min nog också lite. Fast dom fick nog ingen bild på oss, men tror ni att det är lugnt? Är det möjligt att polisen får tag i oss?

Ifall dom får det, vad är konsekvenserna? Jag är 14, och han är 13. Alltså är vi ännu inte straffmyndiga.

Vill även tillägga att vi såg mest rök, och inte eld. Vi åkte dit i tisdags och soptunnan var fortfarande hel, förutom att innehållet var helt kolsvart.

Vi har bevis på vad vi har gjort, tyvärr har jag slarvat bort min sladd som jag laddar in/ut saker från eller till datorn med mobilen.

Kan lägga upp om någon dag, håll er gärna uppdaterade för er som är intresserade.

Varnar dock för dålig kvalité, filmat med mobilkamera.

Tack på förhand.

EDIT:

Gjorde ett nytt account för att jag vill vara anonym.

Tror ni att polisen är ute efter oss?

130 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

59 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 59 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..