Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

FRA-Lagen

Postat av roowbanho den 2 Oktober 2008, 11:33
15 kommentarer · 26 träffar
Detta omoraliska sätt att skydda medborgare med kameraövervakning kan även utge fara för någon utifall denne person är förföljd, det finns många personer i sverige som är och varit under hot. Det är också en integritetsfråga att övervaka vad en person gör cirka 300 tillfällen per dag. De flesta medborgarna vill ju kunna leva ett privat liv även fast man är en laglydig person men sen så finns det också medborgare som inte har någonting emot det.

Det finns flera möjliga sätt att se vad en person gör dagligen, ett exempel på det är avlyssning, genetisk kartläggning och kameraövervakning som nämndes ovan. Folkpartisten Birgitta Ohlsson säger i en intervju i aftonbladet 2008/06/18 "Här har vi avlyssning utan brottsmisstanke och det strider mot en av mina grundvärderingar.

Jag kunde inte tumma på mitt samvete" I den här situationen tycker jag att hon har helt rätt, att försvarets radioanstalt ska avlyssna personer utan brottsmisstanke som Birgitta säger tycker jag är väldigt dåligt. Personer ska ju kunna prata i telefon utan att behöva känna att nån annan lyssnar på vad man säger.

Men det finns alltid en positiv sida annars skulle ju inte förslaget gå igenom, skulle det vara att man fångar upp kommunikation som anges vara kopplad till terrorister så kan man kartlägga dessa personer och sedan ingripa för att skydda riket. Det är omöjligt att få all befolkning i Sverige nöjd, det går bara inte och det syns ganska tydligt med alla protesttåg som bildades under diskussionerna och det förstår jag fullt ut.

Skribent: Roowbanho

Diskutera gärna och reflektera kring den här lagen.
Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..