1
Mopedfrågor. Trim, höjning, montering.
Postat av Buttbridge den 30 September 2008, 22:20
35 kommentarer · 443 träffar
Hoj;]
Till min absoluta början vill jag säga att det är ingen idé att ni säger att jag ska kolla detta på moppeforum.net eller vad den heter. Jag har försökt där men eftersom det inte är många medlämmar där så får jag dock inga svar.
Jag hoppas att det finns några på fragbite som vet lite om detta.
Jag har en Yamaha DTR årsm 1994.
Anledningen till att jag vill trimma är att alla mina kompisars "Scooter EU moppar" går i cirka 65-70 (enligt dem). Så jag pallar inte att ligga sist i mina ynka 45-50 km/h.
Det jag har funderat på är:
70 cc cylinder
Drevning 15/45 (nu 11/48)
Trimförgasare (21 mm)
Effektrör
Bra om ni vet hur jag ska montera det med.
Är det en bra uppsättning, vad kommer den gå i tror ni?
Och så sist, jag vill höja min moped i bakdelen och eventuellt framdelen. Har ingen aning om hur jag skall göra detta.
Disk, EU Scooter / 30 moppe? / Inget :P
Hadet
Till min absoluta början vill jag säga att det är ingen idé att ni säger att jag ska kolla detta på moppeforum.net eller vad den heter. Jag har försökt där men eftersom det inte är många medlämmar där så får jag dock inga svar.
Jag hoppas att det finns några på fragbite som vet lite om detta.
Jag har en Yamaha DTR årsm 1994.
Anledningen till att jag vill trimma är att alla mina kompisars "Scooter EU moppar" går i cirka 65-70 (enligt dem). Så jag pallar inte att ligga sist i mina ynka 45-50 km/h.
Det jag har funderat på är:
70 cc cylinder
Drevning 15/45 (nu 11/48)
Trimförgasare (21 mm)
Effektrör
Bra om ni vet hur jag ska montera det med.
Är det en bra uppsättning, vad kommer den gå i tror ni?
Och så sist, jag vill höja min moped i bakdelen och eventuellt framdelen. Har ingen aning om hur jag skall göra detta.
Disk, EU Scooter / 30 moppe? / Inget :P
Hadet