Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

köpa nya datordelar - tipsa och hjälp!

Postat av mahogny den 29 September 2008, 19:59
5 kommentarer · 101 träffar
Ja nu kommer dagens femtielfte "care-googla-kolla-själv"-tråd och jag skulle inte vänt mig till FB om jag inte redan kollat åt det hållet. Nu är det så att jag inte heller använder gamla trådar pga att de är äldre och saker ändrar pris och så. Så en ny aktuell tråd är inte så jobbigt att skapa.

Jag har nu bestämt mig att fixa en ny dator då min egna börjar bli gammal...Jag har delar jag kan ta vara på och det är dessa delar jag vill utgå ifrån för att köpa andra delar, de ska alltså passa och fungera.

Delarna jag utgår ifrån är grafikkortet:
http://www.inno3d.com/products /graphic_card/gf7_pcie/7100gs_ passive.htm
och sen har jag saker som HDD (vanliga och en extern på 500gb), CD-rom/dvd-rom/brännare har jag också, och tangentbord mus och sånt med.

Jag behöver alltså köpa ett moderkort som grafikkortet passar i, en processor (2,5ghz~), ett chassi, ram-minnen (2x1024mb) (och nätverkskort?, ljudkort? nätaggregat?) jag har 2 datorer så jag kan kanske ta till vara vissa delar. Poängen är att det ska bli billigare än att köpa en ny redan färdig konstruerad.

Är det någon snäll själ som har lust att länka lite saker som skulle passa in på det här. Jag vore väldigt tacksam.
Föregående tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..