1
AMXBANS - Hjälp fragbite!
Postat av Låst konto 173177 den 23 September 2008, 12:19
0 kommentarer · 216 träffar
Hej!
Det här handlar om amxbans. Jag har lyckats få amxbans att funka men när jag skulle importera min gamla ban-lista så fick jag detta meddelandet:
http://myztik.mine.nu/uploads/ amx_fel.JPG
Jag har även gått in på amxbans hemsida och sökt i forum och gjort precis alla stegen man skulle göra dvs:
1. omvandla banned.cfg fil till banned.txt (utan att ändra för mycket) Dela upp banned.txt filen i 3 - 4 delar för att ban-listan inte är allt för lång med tanken på att det finns risk att amxbans inte tar emot för lång lista. Har också även kollat så inte samma steam ID förekommer 2 gånger på samma lista.
En bit av banned.cfg:
banid 0.0 STEAM_0:0:12557033
banid 0.0 STEAM_0:0:17204743
banid 0.0 STEAM_0:0:16925809
banid 0.0 STEAM_0:1:906864
banid 0.0 STEAM_0:1:796971
2. Ersatt config.inc filen och en till fil (som Lantz69 beskrev att man skulle göra i amxbans forum) Detta är för att utöka grässnittet för banfilens storlek antar jag?
3. kolla så banlistan på amxbans-hemsidan är HELT TOM!
4. gå in på rullande meny och välj import bans
5. klicka på bläddra-knappen och ta fram banned.txt filen
6. fyller i de 2 undre rutorna: Imported bans by Lantz69 (tex) och ban-tid som: 0 (perm)
Vad har jag mer missat? Borde det inte funka nu?
Jag har testat med IE (det funkar inte ens att logga in som admin med IE 7.0)
testat med Firefox 3.0 (funkar ej att importera)
testat med Opera 9.0 (funkar inte heller att importera)
Är det nåt fel på mysql versionen eller?
Vore underbart snällt ifall jag kunde få hjälp med detta! :) Tack på förhand!
Det här handlar om amxbans. Jag har lyckats få amxbans att funka men när jag skulle importera min gamla ban-lista så fick jag detta meddelandet:
http://myztik.mine.nu/uploads/ amx_fel.JPG
Jag har även gått in på amxbans hemsida och sökt i forum och gjort precis alla stegen man skulle göra dvs:
1. omvandla banned.cfg fil till banned.txt (utan att ändra för mycket) Dela upp banned.txt filen i 3 - 4 delar för att ban-listan inte är allt för lång med tanken på att det finns risk att amxbans inte tar emot för lång lista. Har också även kollat så inte samma steam ID förekommer 2 gånger på samma lista.
En bit av banned.cfg:
banid 0.0 STEAM_0:0:12557033
banid 0.0 STEAM_0:0:17204743
banid 0.0 STEAM_0:0:16925809
banid 0.0 STEAM_0:1:906864
banid 0.0 STEAM_0:1:796971
2. Ersatt config.inc filen och en till fil (som Lantz69 beskrev att man skulle göra i amxbans forum) Detta är för att utöka grässnittet för banfilens storlek antar jag?
3. kolla så banlistan på amxbans-hemsidan är HELT TOM!
4. gå in på rullande meny och välj import bans
5. klicka på bläddra-knappen och ta fram banned.txt filen
6. fyller i de 2 undre rutorna: Imported bans by Lantz69 (tex) och ban-tid som: 0 (perm)
Vad har jag mer missat? Borde det inte funka nu?
Jag har testat med IE (det funkar inte ens att logga in som admin med IE 7.0)
testat med Firefox 3.0 (funkar ej att importera)
testat med Opera 9.0 (funkar inte heller att importera)
Är det nåt fel på mysql versionen eller?
Vore underbart snällt ifall jag kunde få hjälp med detta! :) Tack på förhand!