Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

HMDI tappar kontakt - blå streck

Postat av DAGBOK den 4 September 2008, 11:48
5 kommentarer · 348 träffar
Hej kära forumiter!

Fakta:
Jag har nyligen införskaffat mig en Samsung LE40-A559. Denna används som en extra monitor till datorn i dagsläget.
I datorn sitter det en 2.66 Quadprocessor, Geforce 8800 Ultra och 4096 mb RAM. Från grafikkortet har jag först en DVI-HDMI-adapter och sedan HDMI till TV:n.
Datorn fungerar klockrent i övrigt, har HD-ut och lider inte av överhettning.

Problem:
Ibland när jag tittar på film från datorn med samtliga format (1080p, DVDrip Xvid, DVDr etc.) så får jag blåa streck som rör sig horisontellt på TV:n. Och helt plötsligt kan TV:n tappa kontakten så bilden blir svart, sedan någon sekund efter detta så kommer det tillbaka och står då "HMDI 1" uppe till vänster. Precis som att jag bytt kanal och tillbaka igen.

Jag har kollat på runt 3-4 filmer i rad utan något problem. Sen någon gång när man sätter sig så börjar detta.

Begging:
Någon som kan ha en aning om vad detta gäller? Jag är själv inte alls TV-kunnig men arbetar och leker mycket med datorer.

Tack på förhand

/ DAGBOK
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..