Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sjuk Fight Igår

Postat av anonymous123 den 30 Augusti 2008, 20:53
244 kommentarer · 376 träffar
Hej,

Har sätt så många trådar nu som handlar om lite allt möjligt så jag tänkte skriva en tråd om angående fredagsnatten och en brud..

För att ta det hela från början, så har jag precis börjat gymnasiet (är alltså född 92). I min skola går mina 2 bästa polare som jag har känt sen jag började högstadiet, vi tränar även kickboxning tillsammans och hänger väldigt mycket med varandra på fritiden. När jag gick i högstadet hade jag ingen direkt status i skolan om man säger så men jag började "festa" i slutet på 9an och nu har jag fått väldigt många nya kompisar i mitt gymnasium.

Förra helgen fick jag höra av en av mina bästa polare, Johan att de skulle vara fest hos en i hans klass (Han går sam-ekonomi, jag går naturnatur :P) och att han var bjuden och fick ta med sig polare, han valde såklart mig och min andra bästa polare, Markus. Så vi drog dit och hade köpt ett flak öl som vi skulle dela på. På tunnelbanan på väg dit börjar vi dricka lite och snackade en del så såg jag en skithet brud sitta ganska nära oss och jag trodde att jag hade sätt henne i skolan så jag fattade mod och gick fram till henne för att se om hon också skulle till festen.

Det skulle hon och de var en av hennes kompisar som hade den så jag sa till mina polare att hon kunde visa vägen för hon hade varit där förut. När vi kommer in på festen i en ganska stor villa så var de hög musik och kanske en 40 pers där eller liknande. Det stod folk och dansade och vi kände att det är såhär alla "coola" festar för vi var inte riktigt vana vi det så vi bestämde oss för att dricka lite mer och sen dansa lite.

När klockan börjar närma sig ett ser jag att den heta bruden (Jenny) dansade med en tjej kompis så jag ställde mig nära henne och började dansa, då sa hon: Nejmen de är ju du från tunnelbanan! så slutade vi dansa och började snacka lite vid ett bord. Helt plötsligt då så börjar hon som hade festen skrika att alla skulle dra hem (klockan var kanske halv3) och det var ju bara acceptera och dra hem.

Sen hände det inte så mycket mer, skola, plugga, träna osv. Men i onsdags så hade Jenny addat mig på facebook såg jag, och det ledde till att jag addade henne på msn och sen blev jag bjuden på fest hemma hos samma tjej som hade den förra igen på fredagen (igår alltså) sen snackade vi lite på msn.

Så jag sa till Johan och Markus att vi skulle dra dit men ingen av dom kunde eftersom dom skulle ha kickboxningstävling på söndagen så dom ville inte vara trötta då. Dom kör en högre vikt klass än jag så jag tävlar inte samma tider. Men i skolan på fredag så hade dom tydligen ångrat sig och jag tänkte YES för jag skulle inte direkt ha vågat dra dit själv.

Så efter skolan köpte vi lite kläder (jag en skjorta) och johan en skitsnygg tröja att ha på sig men Markus hade inga cash så han köpte inget. Nu hittade vi ju ganska bra så vi drog bara och köpte ett flak öl och sen drog hem och duscha och sen direkt till festen. När vi kommer till festen står det en kille i dörröppnnigen och säger att inga töntar får komma in då sa vi att hade blivit bjudna av Jenny men då puttade han till mig och sa att jag skulle dra åt helvete för Jenny var hans tjej. Vi visste inte vad vi skulle göra man hörde ju att de var mycket folk där inne och musiken var hög så jag ringde Jenny och hon kom ut och sa att den där killen skulle dra eller låta oss vara ifred.

Efter ett tag så såg jag hur den där killen raggade som fan på Jenny och jag blev rätt svartsjuk och det kändes som om kvällen var förstörd (eftersom jag börjat gilla Jenny lite) Sen så går hon iväg och då följer jag efter, hon skulle ut och röka och frågade om jag ville ha men jag sa nej. Vi snackade en del och började närma oss varandra lite bl. a. om han som stod i dörröppningen när vi kom och hon tyckte tydligen att han var dum i huvet, dom gick i samma klass. Efter det så snackade vi lite till och sen stod vi så nära varandra så det kändes nästan lite obekvämt men ändå spänt sen så började vi strula.

Sen ville mina polare dra hem för att klockan var 2 så jag följde med. När vi kom till tunnelbanan hörde vi en kille skrika bakom oss, och komma snabbt gående mot oss. Han slog mig en gång i ansiktet och mina polare försökte stoppa honom genom att ställa sig emellan bara då skrek han att Jenny var hans och slog Markus i magen. Då insåg vi nog alla tre att han trodde vi var rädda och inte vågade göra motstånd så han kunde visa sig cool genom att slå oss typ. Så vi sa bara att han skulle lägga av annars kommer de gå illa för honom, han hade en polare med sig också upptäckte vi nu men han stod bara bakom och kollade på. Hans polare sa typ: Att han hade blivit ägd av mig eftersom jag hade strulat med Jenny. Då blev han skitsur och slog mig igen och då sparkade Johan till honom i ansiktet så han ramlade ner på marken och då gick hans polare fram men då tog jag tag i hans ben och lyfte så han ramlade ner på marken sen satte jag mig på honom och slog honom två gånger på kinden. Då deckade han typ för han verkade vara ganska full men då blev hans polare skitsur och slog till mig när jag satt på hans polare då tog Johan och Markus tag i han och slängde ner han på marken så han slog i huvudet typ och låg kvar, precis då kom tunnelbanan så vi sprang på den och drog hem.

När jag vaknade i morse hade jag fått 2 nya sms, ena från Jenny som verkligen gått rakt på sak hon skrev: Hej gullet kan du fika klockan imorgon klockan 7? och 1 från okänd där de stod att jag skulle passa mig i skolan..

Mina 2 frågor till er efter att ha läst historien: Jag har känslan av det kommer bli lite konstigt att träffa henne nu efter att ha strulat på fyllan men jag vet inte tror jag börjar bli kär i henne. Men hur ska jag vara för att inte verka ointressant och ska jag lixom förbereda något att prata om så det inte blir pinsamma tysdnader? kom gärna med råd

Tror ni att det här killen kommer slå mig i skolan? Isåfall ska jag slå tillbaka eller inte för att sen anmäla honom? Hare bra! Kan komma med update om så önskas :P P.S Ville även skriva av mig lite :D

Edit 1.

Snackat en del med polarna om hur vi ska gå till vida när det gäller den där killen, han heter tydligen jacob. Dom sa precis som ni efter att ha läst en del kommentarer att vi inte ska göra något mot honom men om han slår oss, självklart slå tillbaka eftersom det då är i självförsvar. Och för er som säger att jag ska använda mina kickboxningskills, jo visserligen slår man hårdare kanske men att stå i ringen och att slåss fritt är stor skillnad.

Det var även någon som skrev att man behövde ha svart bälte i taekwondo för att kunna sparka i huvudhöjd. Du behöver nog kolla upp din fakta lite jag tror att om du tränar någon form av kampsport så kan du sparka så högt inom ett år iaf :) Nog om allt skit ni ville ha update och jag skriver gärna om min träff med Jenny idag!

Fick ett sms runt 4 idag då hon frågade om vi skulle mötas vid slussen klockan 7 (Ett ställe i stockholm dit tunnelbanan samt många bussar går). Självklart svarade jag och drog då hem från polarnas matcher som jag var och kollade på för att duscha och göra mig i ordning. Jag var i slussen strax före 7 och då hade hon redan kommit så frågade hon vart jag ville gå, och jag som inte vet några cafér eftersom jag aldrig går och fikar sa att hon fick bestämma då valde hon ett ställe vid stureplan, espresso house hette det väldigt jobbigt ställe tyckte jag, mycket folk och mycket ljud. Detta var alltså ett helt vanligt café inget för överklassare bara för att det ligger på stureplan jag själv är inte speciellt rik utan av svensk medelklass.

Väl på Cafét så gick snacket väldigt bra faktiskt jag var bara mig själv och vi kunde snacka om vad som helst verkligen det blev inga pinsamma tystnader utan det flöt på oförväntat bra. Hon var väldigt intresserad över vad som hände i fredags eftersom det tydligen hade snackats en del om det redan, hoppas inte de blir alltför känt i hela skolan bara.

Sen tog vi blå buss 2 hem för att det är skönare att åka buss än tunnelbana och när vi skulle säga hejdå gav hon mig en kram och sen var det inget mer med det. Jag känner verkligen att jag tycker om den här tjejen och jag är inte van vid att tjejer pratar med mig på det här sättet och speciellt inte snygga eftersom hon är faktiskt riktigt snygg!! Nu sitter jag inloggad på msn och hoppas på att hon ska logga in, Finns det inget annat ni kan tipsa om hur jag ska få henne? Ideér på vad man kan göra typ som bio eller något liknande? Är det förtidigt för att ge henne en kyss? Tack på förhand!

Update?

611 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

244 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 244 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..