Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

NES-spel, kommer ej ihåg namnet

Postat av Bjurnis den 24 Augusti 2008, 00:20
7 kommentarer · 189 träffar
Tjena.

Jag kom i kontakt med ett bra NES-spel (som jag minns det) när jag var liten och ej läskunnig, därför behöver jag lite hjälp med att komma på vad spelet heter. Jag hoppas att någon här inne vet vilket jag pratar om.

Min beskrivning:

Klassisk början till ett NES-spel. En svart bakgrund, spelets titel och man ser hur huvudkaraktären ser ut. Han ser nästan ut som Johnny Bravo, solbriller och en boomerang.

I övrigt påminner det mycket om Mega Man. Man ser en karta över en stad och man får välja vilken bana man vill spela. Resten är typisk sidescroller.

Någon som vet?

PS: Har redan försökt leta själv, men utan ett namn är det nålen i höstacken

Edit: Boomerang är det primära vapnet som också kan bli uppgraderat. Inga pistoler eller nåt liknande, bara en boomerang, som jag minns det. Som sagt, Johnny Bravo-looken.'

Edit: NEJ, inte Duke Nuke'em. Komihåg, Nintendo 8-bit, sidescroller.

Jag hittade precis på egen hand. Spelet heter Power Blade. För er som är intresserade ser det ut såhär:

http://www.youtube.com/watch?v =Zc_-Ccl76UQ

Aja, ta bort tråden eller nåt.

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..