Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad ska vi göra? Hjälp!

Postat av eax ♥ den 16 Augusti 2008, 15:31
7 kommentarer · 31 träffar
Tjena, eax här!

Igår gick malmöfestivalen av stapeln vilket innebar fest, alkohol, träffa schysst folk och att ha allmänt roligt. Vi började kvällen med att festa till det i en liten lägenhet bredvid parkeringshuset Anna. Det var otroligt trevligt och det blev mycket av det goda, dock kanske lite för mycket för en del.

Runt 20:00 började några av oss röra oss mot mölleplatsen för att se indie-pop gruppen Billie the Vision & the Dancers. Mycket bra spelning för övrigt. Notera att vi fortsatte dricka när vi lämnat lägenheten med. Min kompis, låt oss kalla honom Rasmus, var en av de som drack lite mer än vad som anses anständigt så han blev ganska påverkad, eller ja, rättare sagt as kalas full om vi ska kalla det så.. Efter spelningen kände vi alla att lite mat skulle vara på sin plats. Vi hade svårt att komma överens om vart vi skulle käka då där var hur många stånd som helst som serverade fruktansvärt god mat men tillslut hamnade vi ändå hos en trevlig gammal kvinna som sålde älgkebab. Jag rekommenderar det för de som inte testat. Och åter igen, notera att denne Rasmus fortfarande dricker.

Vi var ute ett bra tag och när klockan närmade sig tolv bestämde vi oss för att gå tillbaka till lägenheten. Vi stötte på ett gäng killar där alla var en aning överförfriskade. De sprang genast fram till min kompis flickvän och började ta och klänga på henne och sa en del ord som inte var passande. Vi befann oss nu på en av broarna som går över kanalen. Rasmus taggade till direkt knuffade av den ena killen från bron så han ramlade ner i vattnet. Alla hans kompisar började springa mot Rasmus då och de fick in några bra slag men som tur var gick där fyra stycken poliser bara en 20-30 meter bort som såg detta och sprang genast fram. De sa åt oss att gå där ifrån och Rasmus kom undan med en varning bara. Vi tittade bakom oss och såg killarna stirra på oss och om blickar kunde döda hade jag nog inte skrivit detta idag.. Jag såg också att killen som Rasmus hade puttat ner inte var där bland dem, men jag tänkte inte mer på det utan vi fortsatte gå mot lägenheten.

Mina cigaretter var slut och jag var i desperat behov av nya så jag bad Rasmus följa med mig att handla. Jag sa till de andra att de kunde fortsätta röra sig mot lägenheten för jag kände att Rasmus inte skulle uppehålla dem mer än vad han redan gjort. Så vi skiljdes åt och vi började röra oss mot närmaste affär för att handla.

Vi svängde in på en gata som jag inte vet vad den heter men där finns iaf en "sak" som räknar hur många cyklister som cyklar förbi. Det var helt tomt när vi gick där. Det var då det hände. Jag kände hur jag fick ett hårt slag som träffade mig i bakhuvudet och jag föll till marken. Jag svimmade. Rasmus väckte mig efter vad som kändes som en hel natts sömn men det kan bara ha handlat om ett par minuter max. Han var helt täckt med blod på händerna och vodkaflaskan som han har burit runt på hela kvällen var sönderslagen på mitten. Jag satta mig upp så snabbt jag kunde och såg killen som Rasmus puttat ner i vattnet ligga med ett stort sår på halsen som det bara rann ut blod från och såg honom chippa efter andan. Jag slet av mig min svarta kofta och lindade den runt halsen på honom för att det skulle sluta blöda men det hjälpte inte. Min kofta var för tunn och såret var för djupt och stort. Vi lyfte upp killen och lade hans armar på våra axlar och började bära honom där ifrån.

Det är här ni kommer in. Vi har gömt killen. Jag är inte säker på hur hans tillstånd var när vi lämnade honom men jag tror inte han hade någon större chans att klara sig. Vad ska vi göra? Ska vi gå till polisen tillsammans? Jag tror inte han går med på det dock. Om han inte gör det, ska jag gå ensam då? Vad tror ni är det värsta som kan hände? Allt Rasmus gjorde var ju i självförsvar! Om han inte hade gjort det han gjorde är det inte säkert att vi hade levt nu.

Snälla, vi behöver verkligen er hjälp!
/Eran eax ♥
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..