Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Nollelva 2004, kanon eller kalkon?

Postat av forpaz den 1 November 2004, 08:34
147 kommentarer · 191 träffar
Vi börjar närma oss slutet av Nollelva Digital Event 2004 och inne i lokalen sitter några få trötta själar, men hur bra var lanet? I denna artikel om Nollelva kommer ni att få reda på vad jag tycker och lite insiderinformation från en crew.

Vi börjar med själva lanet. På deras hemsida sår det "4500 gamers" men det var totalt som mäst 850. Det står även att det ska finnas maträtter som pizza, hamburgare, kebab d.v.s allt en gamer behöver men väl på platts så fanns det kokt korv med bröd och billys panpizza och det skulle finnas duschar. Toaletterna var skitiga, inge duschar, inget toalettpapper. Om ni uppmärksammar bilden uppe till vänster på sidan så är det bilsimulatorer men dom har man inte sett röken av. Man undrar ju vad dom tänker med. Man går ut på nollelva.org och ser att det står "dom 400 sista biljetterna är sålda!", fan va kul tänker man. Tiden gick och gick men det var allt fler plattser över. Några timmar senare går jag och några polare fram till en man som sitter vid infodisken och frågar varför inte det var fullt eftersom dom sista 400 biljetterna var sålda och då sitter det en person som säger; "på våran hemsida sa vi inte att det skulle vara 4500 men att vi skulle kunna ta in 4500 och att lokalen klarar det". Sedan börjar han prata om hur många som har varit i lokalen på en och samma gång och hur många säkringar det fanns medans vi satt där och försökte vara intresserade. BULLSHIT!. En stund senare får vi lite insiderinformation av en nätväkstekniker. Han berättar att han fick reda på att han skulla dra sladdar och sätta upp bord med 4-5 stycken andra onsdag. Ifall han och dom inte hade jobbar från todig onsdag morgon fram till torsdag så hade inte lanet blivit av. Han hade även fått en deadline på att nätvärket slulle vara klart och testköra onsdag 17:00 och att en klan skulle vara här och spela en SEL-match. Observera att det står att en legitemerat nätverkstekniker ska sätta upp nätverket 3 dagar innan lanet för att det ska funka så felfritt som möjligt. Han berättar även att det inte är Bredbandsbolaget som sponsrar dem med internet, det är en klan som har lagt ut 75.000kr.

BETYG!
Toaletter : *
Motivering: Äckliga, skitiga och inget toalettpapper. Har varit dä och sett en toalett nerkissad och med en käpp nertryckt i den. Ingen som rengjort dom på 5 dagar.

Mat: * *
Motivering: Dålig variation

Nätverk: * * * *
Motivering: Fungerat nästan felfritt dock lite problem med IP addresserna i början

Crew: * *
Motivering: Knappt medelmottiga och mycket lata.

Sovsal: * * *
Motivering: Mycket stor platts att sova på men ingen vägg som dämpar ljudet från alla vilda gamers.

SLUTSATTS: * *
Motivering: Ett oplanerat och dåligt genomfört lan. Äckligt och jag känner mej lurad eftersom jag åkt 70 mil och var inställd på att spela med 4500 personer. Blir nog inge mera Nollelva för min del.
Föregående tråd
Nästa tråd

147 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 147 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..