1
Klocka min skitdator?
Postat av frigo1337 den 13 Augusti 2008, 19:57
18 kommentarer · 199 träffar
Tjena! Jag har en ganska gammal dator som jag använder just nu och inte riktigt är så bra för wow som jag vill spela, jag glider runt på lite låg fps tycker jag, det är spelbart men jag vill ha bättre :) Komponenterna i den är följande:
(jag tror dessa kan påverka fpsen i wow, inte datorkunnig alls)
Geforce 8600GT 512MB
1.5gig ram
2.4ghz p4 processor (denna jag tror är problemet)
och skärmen är en samsung syncmaster 940 bf 2ms
Det jag tänker på mest är processorn eftersom den har vart med från start och är ganska kass enligt mig. Är det möjligt att klocka denna utan att datorn brinner upp lol? Jag är inte så sugen på att fixa med kylning och grejer för jag är inte speciellt bra på sånt. Men om den skulle gå att klocka(och om det skulle göra wow lättare) skulle jag vilja ha tips hur mycket jag kan klocka den och hur man gör det? :)
tack.
(jag tror dessa kan påverka fpsen i wow, inte datorkunnig alls)
Geforce 8600GT 512MB
1.5gig ram
2.4ghz p4 processor (denna jag tror är problemet)
och skärmen är en samsung syncmaster 940 bf 2ms
Det jag tänker på mest är processorn eftersom den har vart med från start och är ganska kass enligt mig. Är det möjligt att klocka denna utan att datorn brinner upp lol? Jag är inte så sugen på att fixa med kylning och grejer för jag är inte speciellt bra på sånt. Men om den skulle gå att klocka(och om det skulle göra wow lättare) skulle jag vilja ha tips hur mycket jag kan klocka den och hur man gör det? :)
tack.