1
Moppen går illa.
Postat av PepIX den 11 Augusti 2008, 23:40
9 kommentarer · 680 träffar
Min moppe går skit =( Någon som vet vad felet är?
En Honda mt5.
5.5 cylinder.
24mm förgasare (för stor..) med 150 mikuni munstycke (har prövat 170,200,230 också, samt en 16.5 förgasare, blev inte bättre.)
4läppars reedventil
ostrypt luftburk (prövat köra utan blev ingen skillnad.)
effektrör.
Felet: den orkar inte varva ur helt, trots det gör den 56,5 km/h.
Men efter att man kört en stund så varvar den jätte illa och går ca 10km/h, den "spottar"(bensin) i avgasröret och går bara på 2/5 gas, mer gas så dör den. Det låter som den inte hinner med och tända/surar ner sig, men den funkar ju en stund?
Och den gick bättre förut men sen helt plötsligt blev den sådär...
Någon som har haft liknande problem eller vet vad som är fel?
Edit: #3 Jag kan inte justera annat än att byta munstycke (kopia) Har bara luftskruv och tomgångskruv på föggen. Men den borde inte få för mycket soppa, för jag körde med 200 munstycke förut innan det började...men då 4taktade den lite så jag köpte ett 150 och satte dit. Och det funkade ju bra, men när jag kört hela dan så började den spotta och hålla på.. har bytt tillbaka men det hjälpte inte.
Skulle uppskatta hjälp.
En Honda mt5.
5.5 cylinder.
24mm förgasare (för stor..) med 150 mikuni munstycke (har prövat 170,200,230 också, samt en 16.5 förgasare, blev inte bättre.)
4läppars reedventil
ostrypt luftburk (prövat köra utan blev ingen skillnad.)
effektrör.
Felet: den orkar inte varva ur helt, trots det gör den 56,5 km/h.
Men efter att man kört en stund så varvar den jätte illa och går ca 10km/h, den "spottar"(bensin) i avgasröret och går bara på 2/5 gas, mer gas så dör den. Det låter som den inte hinner med och tända/surar ner sig, men den funkar ju en stund?
Och den gick bättre förut men sen helt plötsligt blev den sådär...
Någon som har haft liknande problem eller vet vad som är fel?
Edit: #3 Jag kan inte justera annat än att byta munstycke (kopia) Har bara luftskruv och tomgångskruv på föggen. Men den borde inte få för mycket soppa, för jag körde med 200 munstycke förut innan det började...men då 4taktade den lite så jag köpte ett 150 och satte dit. Och det funkade ju bra, men när jag kört hela dan så började den spotta och hålla på.. har bytt tillbaka men det hjälpte inte.
Skulle uppskatta hjälp.