1
Film (video_ts) på dvd-spelare?
Postat av hARDSTYLER den 11 Augusti 2008, 21:34
5 kommentarer · 59 träffar
Jag har skapat en egen dvd-meny till min film, för mitt projekt i skolan, genom att använda TMPGEnc. Det har då blivit en Video_TS-mapp och en Audio_TS. Audio_TS är tom men Video_TS har 6 filer. Jag har testat att bränna ut dessa genom att lägga mapparna direkt på en dvd-skiva. Det fungerar då att kolla på den på datorn, men dock fungerar det inte på dvd-spelare till tv:n.
Vad är det som kan vara fel? Ska man försöka konvertera om Video_TS-mappen till .img? Eller måste man göra på något annat vis för att filmen ska kunna visas via en DVD-spelare?
Värt att nämna är alltså att den brända DVD:n fungerar som den ska via datorn, filmen börjar spelas automatiskt i VLC. Dock händer det inget när jag sätter in den i DVD-spelaren.
Jag har försökt att leta efter svar på google, men inget av det jag läst har fungerat och ofta har det inte varit exakt samma problem som med mitt.
Vad är det som kan vara fel? Ska man försöka konvertera om Video_TS-mappen till .img? Eller måste man göra på något annat vis för att filmen ska kunna visas via en DVD-spelare?
Värt att nämna är alltså att den brända DVD:n fungerar som den ska via datorn, filmen börjar spelas automatiskt i VLC. Dock händer det inget när jag sätter in den i DVD-spelaren.
Jag har försökt att leta efter svar på google, men inget av det jag läst har fungerat och ofta har det inte varit exakt samma problem som med mitt.
Bästa bränningsprogrammet?
7 personer har röstat