1
Misshandlad@ sthlm
Postat av camino den 9 Augusti 2008, 01:34
55 kommentarer · 108 träffar
Tja jag tänkte bara berätta vad som hände mitt lilla glada gäng som var på väg till stureplan för att partajja lite. ungefär vid plattan ropar några killar nåt åt min kompis som svarar med att göra peacetäcken föra tt visa att han inte ville ha bråk. De skriker att han pekade fu och hoppade på honom. jag kommer ikapp å säger åt grabbarna att lägga av, chilla osv. försöker få bort dem från min kompis. Då svarar ena med nåt i stil med
"stå still, annars slår jag dig."
jag vill inte bråka så jag står stilla, men då ser jag en annan kompis som hunnit ikapp oss får ett par slag i ansiktet (han går på kravmaga men ville inte bråka han heller så han gjorde inget). jag vänder mig om ett halvt steg och då skriker grabben som sa åt mig att stå still nåt i stil med:
"JAG SA JU ATT DU SKULLE STÅ STILL!"
varpå han springer fram och slår mig i ansiktet. då kommer två till grabbar och jag får en tre fyra slag i ansiktet. dock lyckas jag blocka en spark riktad mot magen/pungen.
Min ryska kompis har då hunnit ikapp och slår till en av dem lite i ansiktet, då går de såklart på honom.
Allt slutade med att 5 av oss har blivit slagna, bara för att de hela tiden var tre mot en. Vi gick utspridda.
Final score blev
för biffwille(han de började med): ett bar slag i ansiktet och en spark i magtrakten. Sönderslagen läpp.
Mig: tre fyra slag i ansiktet, sönderslagna och svullna läppar.
kompis nr 3(krawmagakillen) sönderslagen läp, blodig skjorta
kompis 4 (ryssen) näsblod och 4-5 bulor i ansiktet. Han var dock den enda som kunde få in några slag på de äckliga grabbarna som slog oss.
kompis 5, en spark/slag i pungen och på benet.
ja vad tycker ni man ska göra i sådana här situationer? ska man slåss när man står 1on3? eller ska man ta emot och hoppas på det bästa?
kanske ska man ringa pocketess eller nåt, men har inte hans nummer.
jaja, så kan en väldigt trevlig dag avslutas på ett ganska tråkigt sätt.
vi blev hur som helst ganska otaggade på fekke och åkte hem dirr...
hur skulle ni reagera i en sådan här situation?
*****ALLA SOM SÄGER ATT DET VAR FEGT ATT JAG INTE GICK PÅ DEM********
Jag hann inte. läs ordningen, jag blev tillsagd att stå still av en grabb som på ögonen såg påtänd ut, jag ser min kompis bli slagen och vänder mig ditåt, hinner itne göra mer och sen är den första grabben på mig varpå en annan kommer från vänster å langar slag i aniktet och den tredje (han som slog min kompis) kommer och sparkar mig mot mellangärdet.
Dessutom alla ni som inte har varit i en sådan här situation, det känns ganska annorlunda när man väl står där än när man sitter hemma och tänker på hur man skulle reagera.
Ingen i vårt gäng ville slåss och därför inlädde vi inte med att slå ner dem.
"stå still, annars slår jag dig."
jag vill inte bråka så jag står stilla, men då ser jag en annan kompis som hunnit ikapp oss får ett par slag i ansiktet (han går på kravmaga men ville inte bråka han heller så han gjorde inget). jag vänder mig om ett halvt steg och då skriker grabben som sa åt mig att stå still nåt i stil med:
"JAG SA JU ATT DU SKULLE STÅ STILL!"
varpå han springer fram och slår mig i ansiktet. då kommer två till grabbar och jag får en tre fyra slag i ansiktet. dock lyckas jag blocka en spark riktad mot magen/pungen.
Min ryska kompis har då hunnit ikapp och slår till en av dem lite i ansiktet, då går de såklart på honom.
Allt slutade med att 5 av oss har blivit slagna, bara för att de hela tiden var tre mot en. Vi gick utspridda.
Final score blev
för biffwille(han de började med): ett bar slag i ansiktet och en spark i magtrakten. Sönderslagen läpp.
Mig: tre fyra slag i ansiktet, sönderslagna och svullna läppar.
kompis nr 3(krawmagakillen) sönderslagen läp, blodig skjorta
kompis 4 (ryssen) näsblod och 4-5 bulor i ansiktet. Han var dock den enda som kunde få in några slag på de äckliga grabbarna som slog oss.
kompis 5, en spark/slag i pungen och på benet.
ja vad tycker ni man ska göra i sådana här situationer? ska man slåss när man står 1on3? eller ska man ta emot och hoppas på det bästa?
kanske ska man ringa pocketess eller nåt, men har inte hans nummer.
jaja, så kan en väldigt trevlig dag avslutas på ett ganska tråkigt sätt.
vi blev hur som helst ganska otaggade på fekke och åkte hem dirr...
hur skulle ni reagera i en sådan här situation?
*****ALLA SOM SÄGER ATT DET VAR FEGT ATT JAG INTE GICK PÅ DEM********
Jag hann inte. läs ordningen, jag blev tillsagd att stå still av en grabb som på ögonen såg påtänd ut, jag ser min kompis bli slagen och vänder mig ditåt, hinner itne göra mer och sen är den första grabben på mig varpå en annan kommer från vänster å langar slag i aniktet och den tredje (han som slog min kompis) kommer och sparkar mig mot mellangärdet.
Dessutom alla ni som inte har varit i en sådan här situation, det känns ganska annorlunda när man väl står där än när man sitter hemma och tänker på hur man skulle reagera.
Ingen i vårt gäng ville slåss och därför inlädde vi inte med att slå ner dem.
Vad skulle ni gjort?
109 personer har röstat