Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vägskäl i livet Studierna?

Postat av ela re! den 9 Augusti 2008, 01:22
3 kommentarer · 87 träffar
Halo,

[Tråden riktar sig till er som gjort eftergymnasiala studier

Resten.

- Tack, men ni behövs inte.]

Nu är det lite torrt på idéer här. Jag känner mig som en liten grabb som skall börja gymnasiet, allt känns främmande och med ett litet snedsteg så rasar hela livet.

Jag gick ur gymnasiet med OK betyg, Sam-ekonomi studerade jag. Direkt efter studenten ansökte jag till diverse högskolor först och främst i Stockholmsområdet där jag bor. Ekonomi stod på tapeten återigen, en logisk följd efter tre års ekonomistudier på gymnasial nivå.

Men det här var inte min grej, tyvärr. Jag har liksom insett att ekonomi är ett döende yrke, varenda snorunge vill ju bli ekonom i dessa tider, hur unik på arbetsmarknaden blir jag, det blir jag och 50 000 andra ekonomer som tar examen varje år.

Nu har tillbringat 4 veckor nere i Grekland med min farmor och känner som så att, ska jag växa som människa, komma ur det här incest-stockholm så har jag min chans att studera där. Problemet är liksom Thessaloniki där hon bor är den andra största staden i Grekland, trots det är Grekland bara: Aten, Aten, Aten. Jag har funnit ett handplock av utbildningar och vill nu veta hur ni: Tänkte och agerade innan ni valde att plugga vidare.
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..