Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

vill ej jobba > mamma lackar

Postat av Macz!! den 29 Juli 2008, 20:51
209 kommentarer · 366 träffar
tjenare.

kan börja med att säga att jag är 19 år gammal och bor fortfarande hemma. slutade skolan innan jag tog studenten för jag trivdes inte i linjen jag gick, och började då jobba lite smått, dock ofrivilligt, eftersom min mor tjatade och "tvingade" mig.

nu har det gått ca ett halvår och jag jobbar inte, jag VILL inte jobba, dock är jag medveten om att det är nödvändigt om man vill hitta på saker och kunna köpa grejer osv, och hjälpa till med cash hemma osv. men jag känner så starkt att jag verkligen inte vill, enda motiveringen jag har är att jag vill göra som jag själv vill, inte börja jobba för att nån tjatar på mig. Jag får inte vara ifred en dag utan att nån e på mig och tjatar om jobb.

många tror säkert vid detta laget att det har och göra med att jag är lat och vill sitta vid datorn hela dagarna, men så är inte fallet, jag har många vänner jag umgås med nästan varje dag och hittar på grejer hela tiden.

nu säger ni "hur kan du hitta på saker utan pengar" men jo, på nått vänster klarar jag mig alltid, jag har inte så stora utgifter, och det har alltid löst sig på ett eller annat vis, jag har helt enkelt svårt att väga nackdelarna med att vara arbetslös mot att ha jobb och det bra som kommer med det helt enkelt.

visst jag lirar lite wow osv på kvällar, men det är inte så att jag sitter och pressar det på dan med neddragna gardiner...

vill gärna ha tips på hur jag antingen kan ändra mitt tankesätt, eller vad jag ska göra för att få morsan att fatta att jag helt enkelt inte vill jobba, och det enda hon kan göra åt det är att antingen finna sig i det, eller sparka ut mig isåfall.
Föregående tråd
Nästa tråd

209 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 209 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..