Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bästa nattgibbsstället i Stockholm!

Postat av KARAMELLKUNGEN den 27 Juli 2008, 14:54
54 kommentarer · 179 träffar
Hej, har nördat mig rejält denna sommar och varit på 3st nattgibb :P

De ställen jag besökt är Playz, Inferno-online samt Matrix.

Jag tänkte berätta lite hur det var samt vart man bör gibba om man aldrig varit i Stockholm eller dylikt och vill gibba någonstans.

PLAYZ:

Det helt klart bästa stället i förhållande till trevlig personal och engagemang.

Man blev mottagen vänligt och när själva cs-tuneringen började gick de runt och frågade om man ville vara med samt skrev upp datornummer. Uppskattas mycket!

De har många spel och det är trevligt i allmänhet. Dock har de bara IE 1.1 möss, något jag inte gillar. Smaksak dock. Har inte så mycket att säga om detta ställe. Vi hade trevligt hela tiden.

INFERNO-ONLINE:

Ett ställe jag varit kritisk till förut. Denna gång var det bättre. Allt är fräscht och nytt. De har många spel, personalen har blivit trevligare. DOCK saknar de engagemang. De bryr sig liksom inte.

Förut var det kastastrof på just personaldelen, ingen var trevlig och man blev nästan inte besvarad om man ville köpa någon dricka eller dylikt i kassan för att de då var tvugna att anstränga sig.
Så jag måste säga att personalen nu är otroligt mycket bättre, men de har lite att jobba på.

TFT-skärmarna kan diskuteras när man endast är där för att spela CS. Widescreen känns inte skönt. Till andra spel fungerar TFT perfekt dock. Känns skönt att lira.

Katastrofen på IOS:

Vi betalde 100kr och tänkte slösa bort en hel Fredag på att få spela en cs-tunering (det är jävligt skoj måste jag tillägga).

De ropade i början att man skulle anmäla sig, vilket vi hörde och gick dit. Vi gav dem lagnamn samt vilka datorer vi satt på.

När de sedan skulle ropa ut att man var tvungen att gå fram till kassan för att få spela sin första match glömde de oss som satt längst bak mot fönstret.
Det var vi (4pers) samt 4 andra personer som satt brevid oss (vi kände dem icke) som inte fick höra att man skulle gå fram dit.
De hade åkt dit för att endast lira cs-tuneringen likaså.

Vi frågade några tibiaspelare som satt och gibbade längst ut på raden, samt de som satt rakt över oss om de hört något. Nej, ingen har ropat något blev svaret.

Vi gick fram och frågade när tuneringen skulle börja. Givetvis hade den redan börjat och vi fick inte vara med för att de slarvat med att informera oss kunder.

Även fast de har våra datornummer så skiter de blanka fan i att man anmält sig. Man måste STÅ vid deras kassa när de säger vilket lag man ska möta, annars blir man struken.

BUDAK: Gör något åt detta. IOS är väldigt nice nu, allt är top notch! Men när man går dit och offrar en hel natt på att få spela en tunering och sen inte får vara med pga slarv eller dåligt engagemang hos personalen så blir man bara förbannad.

Fixa till erat tuneringssystem. Kan det verkligen vara så svårt att göra som personalen på playz gör?

MATRIX:

Jadu. Detta IT-café var väl bra 2003-2004, men idag är det knappt värt att besöka.

Personalen är otrevlig och de personer framför oss i kön blev förolämpade för deras gamla matrix-kort gått ut.

Allt är outdated i princip. Känns inte värt att skriva något om stället. De har inga tuneringar värda att nämna heller.

Tack för mig! Hoppas ni nu fått en inblick i vilket café ni vill besöka under ett gibb!

För att skapa en diskussion: Vilket IT-café vill ni besöka efter att ha läst tråden? Samt vilket IT-café finner NI bäst?
Föregående tråd
Nästa tråd

54 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 54 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..