1
Problem med datorn hjälp !
Postat av SP|InFected den 23 Juli 2008, 10:47
4 kommentarer · 143 träffar
Min bärbara dator har ett inbyggt nätverskort som man aktiverar genom att manuellt trycka på en knapp på datorn. Då ansluter sig min atr autmatiskt till vårt trådlösa nätverk som vi har genom en D-link router. Det har aldrig varit några problem innan (har haft trådlöst i snart 1 år). Men för 3 veckor sedan började min dator att hoppa ur internet. Nätverskortet slutade fungera enligt windows.
När jag tryckte på "dignositiera och reparera felet" säger windows antingen att: "det går inte att hitta något nätverskort på datorn" eller "Nätverksortet är inte aktiverat" eller "Det har uppstått ett problem med nätverskortet på datorn".
För att kunna återansluta mig till internet får jag logga ur mitt användarkonto från windows och starta om windows och då fungerar det igen, ett tag i alla fall. Det verkar som om det är windows vista som inte kan hitta nätverskortet, så det är inte fel på routern, då vi har en annan bärbar dator anslutet, denna med d-links egna usb nätverskort.
Så vad är det som är fel ? hur kan jag åtgärda detta iså fall
När jag tryckte på "dignositiera och reparera felet" säger windows antingen att: "det går inte att hitta något nätverskort på datorn" eller "Nätverksortet är inte aktiverat" eller "Det har uppstått ett problem med nätverskortet på datorn".
För att kunna återansluta mig till internet får jag logga ur mitt användarkonto från windows och starta om windows och då fungerar det igen, ett tag i alla fall. Det verkar som om det är windows vista som inte kan hitta nätverskortet, så det är inte fel på routern, då vi har en annan bärbar dator anslutet, denna med d-links egna usb nätverskort.
Så vad är det som är fel ? hur kan jag åtgärda detta iså fall