Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Telefonförsäljare!

Postat av fAKE! den 16 Juli 2008, 16:40
14 kommentarer · 346 träffar
Hejsan.

Sitter på mitt jobb och har relativt tråkigt.

Jag jobbar som kommunikatör på ett Telemarketing företag.

Sitter och ringer folk hela dagarna, man tjänar faktiskt rätt så bra.

Anledningen att jag skapar denna tråd är att jag är lite nyfiken på vad ni tycker om Telefon försäljare (jag är inte dum i huvet vet vad folk tycker om dom) det jag syftar är mer tillväga gångs sättet.

Finns olika typer och olika "taktiker"

antinge kan man köra över folk man ringer till (otevlig ta det här annars bla bla bla, dum förklara kunder m.m)

sen för det andra kan man prata mer lugnt och tekniskt och ej verka bry sig.

Sen sist att man är väldigt trevlig och artig och frågar kunden själv vad dom tycker och tänker om saker och ting.

Vad tycker ni är bäst? personligen är jag jämt jätte trevlig och brukar ofta prata med förvånade kunder som blir förvånade över min sociala kompetens och mitt trevliga tillväga gångs sätt.

För att piffa till diskutionen lite grann undrar jag ifall ni har blivit lurade av en telefon försäljare nångång.

Edit 1* Bjuder på stavfel, mitt jobb är inte att stava rätt, tänkte även höra ifall nån fått ett bra erbjudande nångån via telefon också? hade vart kul att höra!

Edit 2* Tänkte även berätta att jag har 100 kr i timmen + att jag får provision för hur många samtal jag gör. så även fast ni säger nej så får jag 15 kr för varje samtal där jag får ett besked. Ni andra som har jobbat som telefonförsäljare vad har ni fått i lön? ligger på cirka 22 före skatt med 160 timmar standard.

Vilken typ är bäst?

34 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..