Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bistånd -

Postat av hnz den 8 Juli 2008, 23:07
6 kommentarer · 160 träffar
(Det här är ingen uppmaning till er att skicka pengar)

Jag läste nyss Act!onaid:s senaste annons.
De uppmanar folk att bli "Girlfriends". Det innebär att man enbart skickar bistånd till fattiga flickor världen över.
Argumentet för detta är att flickor utsätts för mer våld än pojkar, och således behöver mer stöd.

Jag hämtar tidningen och läser annonsen igen. Rubriken lyder: "Bli fadder till en flicka!" Irritationen stiger.

Har jag missuppfattat det här med bistånd? Ska man inte hjälpa alla barn?
Kan man redan nu välja kön på barnet man vill hjälpa? Då har organisationen redan misslyckats.
Hur Act!onaid förvaltar sina pengar bryr jag mig egentligen inte om. Jag är en dålig människa som aldrig skickar bistånd.
Men jag blir ju inte mer motiverad av deras marknadsföring.

När jag går in på deras hemsida ser jag först en stor röd ruta. Texten lyder: "Jag vill bli en GIRLFRIEND och istället ge 100 kronor i månaden till arbetet för alla fattiga utsatta flickor och kvinnor."
Jag höjer blicken och ser det andra alternativet: "Jag vill hellre bli fadder till en pojke"

Innebär det här att människor över lag hellre väljer pojkar? Har organisationen låtit folk välja kön redan från början i hopp om fler faddrar, mer pengar?
Är det jag som är hjärndöd, eller är det sjukt att välja kön på den man hjälper? Inte fan spelar väl det någon roll.

Vad tycker ni?
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..