Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp :)

Postat av Rmdot den 2 Juli 2008, 22:52
6 kommentarer · 86 träffar
Hallå där!

Nu är det så att jag har ett litet problem med mitt nät!

Idag så åskade det rätt rejält här vars jag bor, så blixtarna slog rätt "nära" oss typ. Satt vid köket o tänkte att man kanske borde ta ut i-net/telefonkabeln från väggen, och just i denna sekund så smäller det..

Tänkte först att det var väl inget allvarligt (vilket det tydligen är). Sen senare när jag skulle gå på datorn så märkte jag att internet inte funkade, fick ingen anslutning dvs, så jag gick ner och kollade runt lite. Modemet och routern hade då dött..

Så farsan tog o ringde hans vän, som kom förbi med ett annat modem, och internet funkade bra för farsan i PORT 1. Sen när jag skulle pröva ifall det funkade för mig så tog jag ut hans sladd, och la min i PORT 1 på modemet. (2,3,4 funkar inte typ :o).

Så stod det, "du är nu ansluten, bla bla blllaaaaaaaaaaa o.s.v". Fast hade endå inget nät.. blev lite ledsen då :(. Drog "reparera" saken, så kom det upp att: "Denna reparationen kunde inte utföras. Orsak: Din IP-address kunde inte förnyas."

Vi har alltid haft våra datorer, kopplade till router, eftersom modemet inte ville funka på det viset.

Så, är det bara min dator som inte "gillar" modemet, eller är det kanske mitt nätverkskort som fick sig en liten stöt och dog? :(

Hoppas ni förstår mitt problem.
Tacksam för all hjälp. Stavfel kan förekomma!
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..