Om man har blivit antagen till ens första handsval men vill hellre gå på ett annat gymnasium och tänker tacka nej och är behörig till alla andra man sökte till kan man då med säkerhet komma in på det gymnasiet man vill gå på och hur går man tillväga för att söka dit.
Tackar på förhand.
EDIT: Jag har blivit antagen till mitt första handsval men jag vill hellre gå på ett annat gymnasium. Jag har behörighet till alla jag har sökt till men undrar om jag med 100 % säkerhet kommer komma in och hur går jag tillväga efter att jag har tackat nej till mitt första hands val.
Edit:
Tack för din edit #0 :) Jag har för mig att du hamnar sist i kön trots att du har behörighet.
#4 Detta är inte bara ett "spel forum"
Skriv om så kan vi nog hjälpa dig!
Kontakta Syo på din förra skola så får du all hjälp du kan tänkas behöva.
#7 nej det är inte ett "spel forum" men det är ett forum på en hemsida som inriktar sig mot datorspel och då främst Counter-Strike. En lämpligare sida att skriva en fråga på skulle kunna vara skolverkets hemsida eller liknande. Vet dock inte om de har ett forum men en "fråge-sida" har de säkert. Det #4 menade var nog att detta inte var det optimala forumet att ställa sånna här frågor på. Dels för att det är inte direkt inriktat mot de frågor och dels för att medelåldern här är 14år och de som faktiskt svarar är bara dryga idioter som inte har vett att vara trevliga...
OT: Jag tror du blir reserv då... Står inte detta i Dexters hemsida?
Först och främst så är det inte så farligt att börja på en skola där du inte känner många. Jag själv började gymnasiet på en skola där jag knappt kände en enda och man fick ju nya kompisar direkt även fast man höll kontakten med sina gamla. En större vänskapskrets vad är det att oroa sig för? Sluta vara så konservativ att du inte ens vågar börja på en skola utan dina närmaste vänner.
Om du nu trotts min text ovan inte vill gå på ett gymnasie där du inte känner så många så bör du helt enkelt kontakta den skolan och prata om det med deras rektor, inte med oss fragbitemänniskor. Vi kan tyvärr inte berätta för dig om du kommer in på en skola eller ej.
ont: Snacka med SYO
#23 Yeees!!!!!!!!