Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem med internet <

Postat av Ottoe den 23 Juni 2008, 16:39
7 kommentarer · 63 träffar
Jag har problem med internet. Det har åskat ute och jag var inte hemma så jag vet inte om mina föräldrar drog ut strömkablarna för datorn men iaf, datorn verkar fungera prima.

Saken är den att jag får inget internet till min egen dator. Vi har 2 datorer som står bredvid varandra, och den ena fungerar internet på men inte på den andra (min dator). När jag ”felsöker” Internet via msn så står det ”din standard-gateway är offline”. Skriver jag ipconfig i kommandokontrollen så har jag

ipadress : 169.254.10.220
nätmask: 255.255.0.0
Standard gateway: finns ingen

Skriver jag ipconfig /renew i kommandokontrollen så står det följande: Ett fel uppstod när gränssnittet Anslutning till lokalt nätverk skulle förnyas: Anslutning till lokalt nätverk: det gick inte att ansluta till DHCP-Serveren. Begäran gjorde timeout.

Vi har Telia 8mbit och vi har alltså både modem och router. Men Internet fungerade inte på någon dator när vi använde oss utav routern så vi testade att koppla direkt via modemet och då fungerade det på en dator, så routern är urkopplad. Men det fungerar alltså inte på min dator om jag kopplar direkt till modemet och det fungerar heller inte om jag stoppar in min tpkabel i uttaget där det fungerar för den här datorn. Det fungerar heller inte om jag tar den här datorns tpkabel och stoppar in den i min dator istället. Kan mitt nätverkskort gått sönder?

Pingar jag 127.0.0.1 så står det följande:

”Skickar signaler till 127.0.0.1 med 32 byte data:
Svar från 127.0.0.1: byte=32 tid < 1 ms TIL=128

Ping-statistik för 127.0.0.1:
Paket: Skickade = 4, mottagna = 4, förlorade = 0 ,
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 0 ms, Högsta = 0 ms, Medel 0 ms”

Ringer jag telia så får man ju inget vettigt svar av deras jävla telefonsvarare, man får prata med en inspelad röst och man kommer ingenvart. Det enda vettiga jag fick ut utav att ringa dom var att jag har ”Internet” utskickat till mitt telefonnnummer och det är inga problem av vad telia kan se.

Är det någon som har en aning om vad jag kan göra för att få det att fungera? Har sökt igenom trådarna med liknande problem men hittar inget som hjälper? Är jävligt tacksam för hjälp. Hjälp mig!

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..