Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vägrar öppna port

Postat av Mejsla den 22 Juni 2008, 17:02
2 kommentarer · 156 träffar
Tjenare

Jag har en router som jag haft ett tag (dl-604) och jag har brukat hosta cs/vent servrar och sånt helt utan problem. Sen skaffade jag en switch som jag satte mellan router och dator så att det slutade fungera med att hosta servrar etc.

Jag trodde allt berodde på switchern eftersom jag kunde hosta servrar på en annan dator som satt i nätverket, fast inte i switchern utan bara routern. Sen har den datorn gått sönder och jag måste hosta servrar så jag kopplade bort switchern, men de funkade endå inte att hosta. Så jag öppnade om alla portar på routern, följde portforwading guiden, bytte plats på min nätverkskabel i routern till en annan port, försökt använda andra portar än originalen etc etc utan framgång. Även stängt av brandvägg och sånt.

Detta verkar enligt min åsikt helt skumt eftersom jag har hostat servrar på denna datorn innan men nu helt plötsligt funkar det inte länge. Så tänke att något datorsnille på fb kanske vet hur man gör.

Så här har jag gjort i min portöppning btw http://www.screenshots.cc/show .php/9312_portar.JPG.html jag har kanske gjort något fel där ?

Jag skulle bli väldigt tacksam om någon vet vad jag har gjort fel.

Eventuella stavfel och meningsbyggnads fel bjuder jag på.
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..