Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

BBB - Pingfilter ?

Postat av GrezZeR den 21 Juni 2008, 20:10
29 kommentarer · 2 925 träffar
Hej

Jag ska byta till BBB nu i veckan och jag har läst lite här på fb när jag sökt på ping problem och liknande. Jag har då sätt en hel del trådar som har handlat om pingfilter som tydligen BBB skulle ha. Jag har läst lite hit och dit om detta.

Det ska komma killar från BBB och installera det till oss av någon konstig anledning. Så eftersom att jag har hört en del om att pingfiltert skulle vara på ett speciellt som inte var standard för att få bäst ping så undrar jag vad den ska stå på om man vill optimera sin ping till max. Man skulle ju tydligen kunna ändra på detta pingfilter vad jag förstod att va ja läst.

Kan även säga att linan ligger 800 m från vårat hus, den som vi har nu ligger drygt 1.5-2 km här ifrån "fågelväg" så kommer jag märka någon större skillnad på pingen. Nu ligger den på 30+

Nu till det jag igentligen är ute efter att höra. Kan jag säga någon "inställning" eller vad man ska säga till dom så att dom kan ändra mitt pingfilter så att det gör att jag får så bra ping som möjligt??

En fråga till: Vad gör pingfiltret för effekt igentligen ?

fråga två: Bytar ju från Telia 8 Mb med 1.5-2 km fågelväg här ifrån. Nu ska jag ha BBB 24 Mb med lite minre än 800 fågelväg. Kommer jag märka stor skillnad på ping??

Bredbandsbolag?

125 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

29 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 29 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..