Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dåliga saker som hänt spelindustrin

Postat av PulzeDriv3r den 10 Juni 2008, 15:31
42 kommentarer · 71 träffar
Tjena!

Tänkte vi kunde diskutera om negativa saker som hänt inom spelindustrin (konsol/pc-spel)

Du kanske har haft jättehöga förväntningar på ett kommande spel och gått och väntat jättelänge, för att sedan bli besviken när du får beskedet att spelet är nerlagt eller uppskjutet.

Eller så kanske du har köpt ett spel från en bra spelserie och spelet levde inte alls upp till dina förväntningar och du ångrar ditt inköp. Kan vara allt från final fantasy, resident evil, pokémon, till någon mindre och rätt okänd serie.

En jättebra film som sedan gjorts om till spel, som sedan visar sig vara rent skräp och du undrar vad spelutvecklarna tänkte med.

Våldet i spelen ökar mer och mer och grafiken blir allt bättre och bättre, kommer åldersgräns-kontrollen på spelen att skärpas eller är det föräldrarna som bär ansvaret?

Finns hur mycket som helst att ta upp som drabbat spelindustrin=)

Jag kan börja:

Phillips fick rättigheter att släppa Zelda-titlar till sin konsol kallad: CD-i.

Zelda: The Wand of Gamelon

http://www.youtube.com/watch?v =oaGxvJQ3-8w

Där har ni introt till det värsta ''zelda'' som någonsin skapats, för er som tror att det är ett skämt så finns där även in-game videos på skiten.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Z elda:_The_Wand_of_Gamelon

Sen att Shenmue-serien lades ner, då den kunde blivit hur bra som helst. Det är nog inte bara jag som fortfarande sitter och väntar på att ett shenmue 3 ska dyka upp, men jag undrar om den dagen någonsin kommer?

''Trots bra kritik var försäljningssiffrorna låga och produktionskostnaden var hög. Till följd av detta lades spelserien ner''

Er tur att berätta! =)

42 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 42 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..