1
Nya datordelar, hjälp!
Postat av dynamical den 8 Juni 2008, 13:53
5 kommentarer · 264 träffar
Tjenare fb! Nu är det så att jag snart fyller år. Jag önskar mig datordelar för att få datorn stabilare. Det är såhär att när jag kör med v-sync på så känns allt i CS mkt slätare. När jag stänger av v-sync känns det strävare, alltså typ som om det är mindre FPS. Utan v-sync ligger jag på 100fps stabilt, men det känns inte skönt som sagt. Med v-sync ligger jag på 85-95 fps typ hela tiden, och det känns smooth. Nu skall jag berätta lite om min dator. Det är en dell (vet dell suger, men skall gå att bygga bättre(?))
med följande saker osv:
Operativsystem: Windows XP Pro
1 gb ram
processorer: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00 GHz x2
Vad för grafikkort jag har vet jag inte.
-freq 85 i launchoptions (85 Hz som max)
Hz:an skall inte ha så stor betydelse i detta fallet. Nu undrar jag vad jag skall önska mig för datordelar (grafikkort, ram-minne, processorer etc.) för att det skall kännas skit skönt o smooth utan v-sync på. (btw, med V-sync på så är musen SKIIT efter i smoke, får väldigt låg fps i smoke medans jag har OK fps i smoke utan v-sync) Så jag vill alltså få det att kännas lika smooth utan v-sync, om inte mer smooth, med de nya datordelarna jag kommer få i present.
Så nu fragbite, VAD SKALL JAG ÖNSKA MIG FÖR DATORDELAR?
// tja alla p1 her =D
med följande saker osv:
Operativsystem: Windows XP Pro
1 gb ram
processorer: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00 GHz x2
Vad för grafikkort jag har vet jag inte.
-freq 85 i launchoptions (85 Hz som max)
Hz:an skall inte ha så stor betydelse i detta fallet. Nu undrar jag vad jag skall önska mig för datordelar (grafikkort, ram-minne, processorer etc.) för att det skall kännas skit skönt o smooth utan v-sync på. (btw, med V-sync på så är musen SKIIT efter i smoke, får väldigt låg fps i smoke medans jag har OK fps i smoke utan v-sync) Så jag vill alltså få det att kännas lika smooth utan v-sync, om inte mer smooth, med de nya datordelarna jag kommer få i present.
Så nu fragbite, VAD SKALL JAG ÖNSKA MIG FÖR DATORDELAR?
// tja alla p1 her =D