Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Druckit Träsprit/Metanol

Postat av sbsbsbsbsbsb den 6 Juni 2008, 00:35
127 kommentarer · 2 195 träffar
Fragbite, nu behöver jag seriöst eran hjälp.

Jag är helt dum i huvudet, jag har gjort något riktigt illa!

Jo, jag och några kompisar var på fest hos en brud en bit härifrån där jag bor. Allt började bra, tills efter ett tag då jag hittade en genomskinlig vanlig flaska med någon vätska i.

Dum i huvudet som man är så skruvar man upp korken och tar några klunkar. Det var ren sprit, kunde känna alkoholen väldigt bra.

Tjejen kommer nu springandes till mig, hon känner igen flaskan och frågar "VART FAN FICK DU TAG PÅ DEN DÄR?"

"Jag hittade den någonstans" flummade jag fram till bruden.

"DET ÄR JU FÖR FAN METANOL/TRÄSPRIT"

Och vad i helvete är det? Tänkte jag och garvade åt henne och gick därifrån.

Nu har jag kommit hem och mår fan inge bra alls.

Jag googlade på "Träsprit" som hon sa det kallades och fick mig en rejäl chock av resultatet.

"Det är t ex inte ovanligt att den som druckit träsprit blir blind eller t o m avlider"

"Metanol, metylalkohol eller träsprit, är den enklaste av alla alkoholer och är mycket giftig"

Fyfan, vad ska jag göra ? Morsan kommer flippa ur totalt på mig.

Farsan också ! Jag är riktigt jävla idiotisk, kommer aldrig mer dricka något jag inte vet vad det är.

HJÄLP MIG NU FRAGBITE, DETTA HANDLAR OM LIV ELLER DÖD.

*********************EDIT**** *********************

Igår, efter många bra tips, så bestämde jag mig för att berätta för mina föräldrar för att sedan åka till sjukan.

När vi väl kom dit, så gjorde dom några tester, för att se om jag hade metanol kvar i kroppen.

Jag hade lite metanol i kroppen, hade spytt ut det flesta och det hade fixat sig i och med att jag druckit vanligt sprit efteråt(etanol)

Men eftersom inte allt var helt återställt så fick jag någon typ dropp, vet ej vad som var i, menmen.

Doktorn sa att om jag inte hade gjort som jag hade gjort, så hade jag varit blind eller kanske död vid detta tillfälle.

Så jag vill nu tacka er här på fragbite, ni räddade mitt liv igårnatt.

Så, det finns moget folk här på fragbite.

Tack än en gång ! Ser ut som jag kommer stanna ett tag till på fragbite ändå, tack vare några snälla personer som valde att hjälpa istället för att ignorera eller vara omogna.
Föregående tråd
Nästa tråd

127 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 127 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..