Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fragbite - Rasismens plattform?

Postat av expoze den 3 Juni 2008, 21:01
308 kommentarer · 189 träffar
Hur många användare är vi på fragbite? Så många med SÅ mycket fördomar och hat?!

Hur många trådar ser man DAGLIGEN där någon skriver "ut med blattarna" eller "jävla invandrare förstör landet"?

Hur många av er verkligen känner invandrare? Jag menar __KÄNNER__ invandrare, inte "sett blattar på stan som är jobbiga"?

Verkar som ni tror att det är helt omöjligt att det finns invandrare som.....SKÖTER SIG? Invandrare som... Faktiskt är VÄNNER med svenskar?

Alltså herregud, tror ni helt seriöst att invandrare är en klump människor, alla med SAMMA mentalitet och alla med SAMMA tankegångar??

Förstår mig inte på alla fördomsfulla trådar, herregud döm enskilda människor utifrån vad dom gör som individer, inte via fördomar...

Och helt seriöst, jag slår vad om att 90% av alla "jag blev slagen av invandrare i helgen :(" trådar är rent bullshit för att göra svenskar arga på invandrare... Get a fucking grip people... Man hör inte alls lika ofta att invandrare bråkar med svenska killar som invadrare bråkar med andra invandrare...Det visar väll ganska klart att det inte handlar om "blattar mot svenskar" jävla rasseidioter.

Det är sådana här fördommar som skapar splittring i samhället. Om folk istället för att så fort man ser en invandrare tänker "han är säkert kriminell" är öppen och faktiskt LÅTER personen visa sitt rätta jag innan man dömmer denne, så KANSKE samhället hade gått mot en bättre väg, istället för idel fördommar och arga trådar på fragbite...

Jag menar, borde inte sidor som fragbite vara plattformer för dialog mellan människor som har fördomar?? Istället för att forstätta ha fördomar bör vi sikta mot att försöka förstå varandra och FÖRSTÅ att invandrare inte är djur med en genetisk kod som säger att man MÅSTE hata "svennar" och MÅSTE vara kriminell, alla är individer!!

EDIT: Jag säger absolut inte att alla frabites användare ÄR rasister. Jag klagar på rasismens framfart och grepp på frabite. Vilket inflytande rasismen verkar ha på många av fragbites användare. Bevisligen är det så om man kollar på trådarna och kommentarerna som finns. Jag försöker inte vara fördomsfull och säga att "alla svenskar på frabite är rasister" för det vet jag är bullshit.
Föregående tråd
Nästa tråd

308 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 308 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..