Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Epilepsi?

Postat av Mensäg den 3 Juni 2008, 17:38
46 kommentarer · 895 träffar
Tjenare alla fragbitare, nu var det dags för mig att skriva en tråd till. För nästan exakt en månad sedan skrev jag en tråd som handlade om att jag blev misshandlad, "Sämsta dagen i mitt liv!" tror jag tråden heter. Iaf nu så har det hänt saker som jag skulle vilja få lite bra hjälp om.

Igår så hade vi fotbollstunering i skolan, alla friskolor i västerås var med och spelade, skit kul var det! Första matchen spelade vi lika, andra matchen så fick vi spö med 1 - 0 och i den matchen hände det även att jag fick en spark i bröstet så jag fick tungt att andas. Skit samma tänkte jag och spelade vidare.

Efter matchen så hade vi lunch, käkade och tog min medicin (Penicilin mot könssjukdom) och började efter ett tag känns hur jag knappt kunde få någon luft och huvudet känndes hel skummt. Trodde de va nå skit med kombinationen av penicilinen och det skarpa solljuset så jag brydde mig inte om det och skulle börja spela nästa match.

Jag körde mittfält då jag har bra kondition och är snabb, så jag ruschade fram och tillbaks och kände hur jag knappt kunde få någon luft, "Ähh, måste offra sig för laget lite!" tänker jag och kör vidare. När vi spelat i typ 5 min så faller jag ihop och vaknar senare i en ambulans. "Vad i helvete!?!?" tänker jag när jag märker att jag sitter i en jävla ambulans. De berättar om att jag fått ett krampanfall på typ 10 minuter och måste in på sjukan.

När jag väl kommer till sjukhuset känner jag mig hur pigg som helst, de frågar massa om hälsan och så och vi kommer senare in på att jag blev misshandlad för en månad sedan. Visst, de har väl inget med saken tänkte jag. Efter ett tag kommer doktorn in till mig och berättar att han tror det var ett epileptiskt anfall jag hade fått idag, då jag låg och krampade så som man gör osv.

Jag stannar kvar på sjukan över natten och får åka på röntken för huvudet och lungor. Får i mig tre olika slangar i vänster armen, en i höger armen och sen en ventli-sak i halsen som skulle hjälpa mig med andningen.

Imorse vaknade jag av att en doktor kom och knackade mig på axeln och så "Vi har kommit fram till att du antagligen lider utav epilepsi, det är inget vi är helt 100% säkra på men vi tror ändå att det är så pga du fått flertal sparkar mot huvudet. Så detta betyder att du får avstå från bil-/mopedkörning i minst tre månader för att vara säker att du inte får liknande anfall igen. Du kommer även kallas in på EEG (?) och till en neurolog. Annars så kan du få åka hem nu, bra va? :)"

Jag har nog aldrig vart så arg i hela mitt liv, jag kan ha fått epilepsi pga jävla äcklen som inte hade något bättre för sig så de sparkar ner mig helt utan anledning. Vart fan är Sverige påväg?

Nu till min hjälp iaf, jag vet ingenting om epilepsi så skulle någon kunna berätta lite om det för mig? Jag vet att man får anfall och vad som händer under anfallen, men hur ofta får man sådana? Hur mycket medicin ska man käka mot det? Vad gör medicinen för något? Hur kommer detta påverka mitt vardagliga liv?

Tack för din hjälp, Mensäg.

EDIT: Kan även tillägga att jag väntar på att få ett halsband som ser ut som detta:

http://www.huddinge.se/upload/ Trygg&Saker/Bilder/Akut/Epilep si.gif

Om det hjälper er att tro på mig? Ska tydligen vara ett halsband som markerar att man har epilepsi, visste inte om att det fanns sånt? Fick välja mellan halsband och såndär man har på tröjan.

EDIT: Folk har nog missuppfattat meningen med denna tråd lite. Jag vill alltså ha svar på mina frågor, inte att ni ska leka doktorer och säga vad ni tror är felet. Men om ni fortfarande vill leka doktor så kan ni läsa detta innan:

*Överansträngning, nej! Jag har tränat friidrott på elitnivå och har då vart med om bra mycket värre påfrestningar än detta.

*Druckit dåligt med vatten, nej! Jag drack hur mycket som hellst.

*Dålig sömn, nej! Jag sov minst 8h kvällen innan, lika så de närmaste dagarna innan det.

*Dålig mat, nej! Jag har käkat bra med mat, precis som vanligt och alltid.

*Druckit alkohol, nej! Jag dricker inte alkohol över huvudtaget.

Och jag vet att jag inte är stämplad med epilepsi för jag fått anfall en gång, men jag tror på vad min doktor säger iaf.

46 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 46 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..