Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Seriöst problem hjälp!

Postat av Fakenikke den 26 Maj 2008, 18:36
26 kommentarer · 24 träffar
Hej, är nu satt i en knivig situation, eller rättare sagt tjejen min är.Vi kallar henne för Sara.

Vänder mig till fragbite för att söka seriösa tips då jag inte riktigt vet hur jag ska göra.

Ber därför om seriösa kommentarer tips.

Lite småviktig info, Sara föräldrar är alkoholister och sjukpensionärer och därför jobbar dom inte, Sara storebror bor hemma tills han slutfört studierna, dock så ska Sara flytta hemifrån om en månad typ. Sara har haft en riktigt jobbig uppväxt med fosterfamilj och ständigt svikande föräldrar. Sara pluggar fortfarande och är därmed i jättebehov av pengarna då hon ska flytta.

Saras mor frågade tidigare idag om hon fick låna 40k utav Sara för att föräldrarna ligger efter med räkningar osv, jag vet det låter helt sjukt, men det är dagens sanning. Tidigare har hon lånat ut pengar, massor med pengar, närmare 60k utav de cirka 150k som hon ärvt utav bortgågna släktingar.

Så nu till dilemmat, ska Sara låna ut pengarna?

Ja?

Risken att aldrig få se pengarna igen är jättestor, och Sara ställde som ultimatum att föräldrarna skulle sluta dricka så mycket , och självklart så lovade modern att sluta dricka omgående som så många gånger förut.

Men tillit till henne har Sara inte längre, sist modern svek Sara var i helgen då Sara fyllde 18 , hon sa då "Det enda jag önskar mig när jag fyller år är att ni är nyktra när hela släkten kommer hit, så snälla svik mig inte", men ändå var modern dygnrak då... så det finns ingen tillit hos föräldrarna som sagt.

Nej?

Dom kan få kronofogden på sig och behöva flytta, sälja grejjer och be brodern att flytta hemifrån och därmed sätta alla i en knivig situation.

Jag tycker själv att hon inte ska låna ut pengarna när dom lovar saker och bara sviker henne, vilket hänt hela hennes liv. Jag tycker också att dom behöver lära sig en läxa och att minst en utav dem ska skaffa ett jobb så dem kan komma ikapp med allting.

Är det då fel att Sara lär sina föräldrar läxan?

Ingen annan gör det ju trots allt?

Jag föreslog rehabilitering, men tydligen har dem testat det redan och misslyckats flera gånger.

Jag föreslog att Sara skulle ringa BRIS i brist på alternativ och för att söka råd och hjälp, men fick då till svar "Jag är inte en mobbad unge som behöver hjälp".

Så snälla, om du orkat läsa igenom denna text, ge ett seriöst svar och gärna förslag som jag kan föra vidare,tipsa om något annat forum jag kan vända mig till eller dylikt.

PS. Jag funderar nämnligen själv på att söka upp info om olika rehabiliteringar , psykologer och typ ringa BRIS , men jag vill ha någonting vettigt att säga till Sara om hur hon ska göra och tänker själv.

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 26 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..