1
Ditt livsmotto - det som definierar dig
Postat av FROLF den 26 Maj 2008, 12:12
284 kommentarer · 4 458 träffar
Vilket är ditt fundamentala livsmotto? Har du själv valt ett motto/valspråk som du försöker leva enligt varje dag? Har du flera?
Om jag skulle försöka mig på att välja ut ett livsmotto som jag tror på så skulle det vara "Memento Mori" - "Kom ihåg att du är dödlig" (fritt översatt). Det påminner mig om livets skörhet, om att livets levs en dag i taget, om att tiden för att Leva är NU, inte SEN.
EDIT: Jag vill gärna veta eran inre frid och lycka så låt tankarna flöda fritt på det miljövänliga tangentbordet.
Och som min japanska lärare en gång sa (aum tat sat)
top 3:
1.#132 Knut-Ragnar "Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex!"
2.#77 se min profil "3099$ räcker inte för en colt"
3.#8 Fakzi "Att våga ändra åsikt visar bara att du är smartare idag än igår. - Churchill"
Om jag skulle försöka mig på att välja ut ett livsmotto som jag tror på så skulle det vara "Memento Mori" - "Kom ihåg att du är dödlig" (fritt översatt). Det påminner mig om livets skörhet, om att livets levs en dag i taget, om att tiden för att Leva är NU, inte SEN.
EDIT: Jag vill gärna veta eran inre frid och lycka så låt tankarna flöda fritt på det miljövänliga tangentbordet.
Och som min japanska lärare en gång sa (aum tat sat)
top 3:
1.#132 Knut-Ragnar "Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex!"
2.#77 se min profil "3099$ räcker inte för en colt"
3.#8 Fakzi "Att våga ändra åsikt visar bara att du är smartare idag än igår. - Churchill"