1
Routerprobs
Postat av kwd? den 20 Maj 2008, 23:24
9 kommentarer · 73 träffar
Hej! Vi har haft vår router nu i 2 år, och på senaste halvåret har den börjat uppföras sig fett konstigt. Jag får connectionproblems ofta som fan, och alltid trott att det va internetet som brutits och alltid tagit det förgivet. Men nu bad jag min lillasyster att stå vid routern medans jag spelade en pcw ( haha hon gick med motvilligt :> ), och så fort jag fick Connectionprob, så skrek jag ner till henne och frågade om dsl lampan fortfarande lös, och de gjorde den. Så det måste vara min jävla router, och då är frågan;
Finns det något att göra åt saken eller är routern helt enkelt kass? Det är en D-link, och den har 5 portar och en antenn för trådlöst nätverk ! Dock använder ingen trådlöst nätverk just nu, då pappa bara har sin bärbara på jobbet och har staionär dator hemma,... kan tilläggas att jag har testat ta ut alla andras sladdar och bara haft min internetsladd i routern, men samma problem uppstår! (ja, jag tankar inte, och har inga andra internetkrävande programm på. har även formaterat datorn nyligen..)
Kan jag göra ngt med routern för att få den att fungera bra igen; eller får jag köpa en ny; och isåfall vilken? Som funkar bra och stabilt till cs..
Har 16 mbit in, och skickar 1.3 mbit..
tack för svar !
Finns det något att göra åt saken eller är routern helt enkelt kass? Det är en D-link, och den har 5 portar och en antenn för trådlöst nätverk ! Dock använder ingen trådlöst nätverk just nu, då pappa bara har sin bärbara på jobbet och har staionär dator hemma,... kan tilläggas att jag har testat ta ut alla andras sladdar och bara haft min internetsladd i routern, men samma problem uppstår! (ja, jag tankar inte, och har inga andra internetkrävande programm på. har även formaterat datorn nyligen..)
Kan jag göra ngt med routern för att få den att fungera bra igen; eller får jag köpa en ny; och isåfall vilken? Som funkar bra och stabilt till cs..
Har 16 mbit in, och skickar 1.3 mbit..
tack för svar !