1
Digitalkamera köpt utomlands
Postat av AsdAsdArN den 20 Maj 2008, 18:24
3 kommentarer · 288 träffar
Tjenare.
min flickvän var utomlands (teneriffa) och köpte med sig en kamera till mig eftersom all elektronik ska vara billigare där borta.
Antagligen är de en billighetskamera men än så länge är bilderna väldigt skarpa mm.
Hon sa att hon fick ge 500kr för den och de är en PentaDigital (B- märke som inte har någon riktigt hemsida) 12MP video mm..
Men nu till problemet.
Fick med usb kabel men när jag sätter i den i datorn och kopplar in kameran så reagerar inte datorn, kameran laddas bara.
Fick dock med 2 CD skivor med programvara.
Samma på båda CD skivorna fast en för XP/Vista och en för Me/98 osv.
har installerat allt som finns på cd skivorna och de var:
Ulead Videos 10.0, Ulead Photo Explore och Adobe Acrobat Reader.
men den reagerar inte även om jag installerat dessa.
så, är de "kört", finns de inget annat sätt att lägga in bilderna till datorn? :(
tacksam för svar och ursäktar stavfel
min flickvän var utomlands (teneriffa) och köpte med sig en kamera till mig eftersom all elektronik ska vara billigare där borta.
Antagligen är de en billighetskamera men än så länge är bilderna väldigt skarpa mm.
Hon sa att hon fick ge 500kr för den och de är en PentaDigital (B- märke som inte har någon riktigt hemsida) 12MP video mm..
Men nu till problemet.
Fick med usb kabel men när jag sätter i den i datorn och kopplar in kameran så reagerar inte datorn, kameran laddas bara.
Fick dock med 2 CD skivor med programvara.
Samma på båda CD skivorna fast en för XP/Vista och en för Me/98 osv.
har installerat allt som finns på cd skivorna och de var:
Ulead Videos 10.0, Ulead Photo Explore och Adobe Acrobat Reader.
men den reagerar inte även om jag installerat dessa.
så, är de "kört", finns de inget annat sätt att lägga in bilderna till datorn? :(
tacksam för svar och ursäktar stavfel