Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur kan gud tillåta att ett barn mördas?

Postat av Weeei den 13 Maj 2008, 20:32
53 kommentarer · 39 träffar
Jag har precis tagit del av nyheten att den försvunna flickan Englas mördare erkänt och att vi därmed tyvärr vet att hon är död. Det är så ledsamt, så tragiskt, så oerhört orättvist.

Det öppnar sig som ett sår i själen när man får höra en historia som denna. Jag vet egentligen inte ett endaste dugg om Engla. Jag visste inte ens om att den by hon kommer ifrån, Stjärnsund, alls existerade. Jag vet bara vad jag läst om i tidningen. Men ändå känner jag mig ledsen.

Jag vet att många i en stund som denna söker sig till Jesus, men att många också ställer honom till svars. Hur kan han som äger all makt i världen tillåta att en 10-årig flicka rövas bort och dödas? Vi kristna kan inte bara säga att det är resultatet av människors ondska. Det är visserligen resultatet av mänsklig ondska, men Gud kan hindra ondskan. Hur ska en 10-årig flicka förstå hur hon ska be Gud om hjälp? Hon är ju ett barn. Hon ska ha all tänkbar hjälp utan några som helst villkor.

Så vad är vårt kristna svar? Jag vet inte. Jag måste läsa och fundera först. Den som vill ge ett svar får gärna lämna en kommentar nedan.
Föregående tråd
Nästa tråd

53 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 53 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..