Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
10mbit down och 9mbit up i vanliga fall, om man inte hade möjlighet till det tackvare telestation och liknande så skulle man få 8mbit down och 1mbit up.
Så fattade jag det.
pja, fick faktura på att dom skulle börja ta betalt för SCream nästa månad, så man tycker juh att jag bör få det inom 2-3 veckor nu.
Dom kan juh inte ta betalt för ngt jag inte fått =P
har studerat min status sak förscream varje dag. för ett par veckorsen var det vecka 38, när det plötsligt flyttades till 43... grr jefla nötter, vill ju veta vad jag får.. :/ http://doomdevil.no-ip.com/tem p/hatbrev.jpg
:P
#18 Telia har stämmnätet i sverige, så om du har en annan ISP går trafiken först till din ISP sen till telia sen ut i vida världen....men spelar du på annan bbb server går den genom bbbs egna nät och då har du fetinggrym ping.
Jag fick det redan i juli. 10/9
funkar bra att tanka, med men uppstreamen är inte lika bra, den är olika hela tiden, kan skifta mellan 2.5 till 6-7 men aldrig upp till 9.
Sen är det problem med pingen, ca 27-60 på dom flesta servrarna... till och med BBB servrar, får aldrig under typ 26, samma om jag skapar server så pingar dom andra inte särskilt bra till mig.
Sen blir jag disconnectad ett antal grr per dag..
men ringt och kollat med dom, och dom säger att dom vet om problemet och ska fixa det, fast det har dom inte gjort än...
Vissa sitter ju på 56k modem på helgerna...
Dvs de med 10mbit, laddar ner ca 200ggr snabbare än mig...
Sen har de ju en ping på ca 15-30... själv får man be till Ping-guden om att man ska komma under 200...
om du kollar på hemsidan så kan du skriva in ballefjonvägen 22 och du kan få bbb's nya cdsl spelar ingen roll va du skrive rja skrev ***vagen osv alla kan få, MEN sen ringer dem efter ett tag att dom inte kan leverera osv
fick t.o.m brev hem om att dom skulel fixa d hemam hos mig,,men men blåst som löven i vinden vart man
fick just 2mbit adsl av telia.. pingar bra osv, usel upstream men vad gör väl det :) tankar tom snabber än en kompis som har bbb och pingar mycket bättre :)
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Så fattade jag det.
har de nån betydelse?
blir till o snylta på syrrans "vanliga" BBB så länge :)
Dom kan juh inte ta betalt för ngt jag inte fått =P
Pingen är högre med BBB än med telia, men det är då ingen fara.
http://doomdevil.no-ip.com/tem p/hatbrev.jpg
:P
^,..,^
funkar bra att tanka, med men uppstreamen är inte lika bra, den är olika hela tiden, kan skifta mellan 2.5 till 6-7 men aldrig upp till 9.
Sen är det problem med pingen, ca 27-60 på dom flesta servrarna... till och med BBB servrar, får aldrig under typ 26, samma om jag skapar server så pingar dom andra inte särskilt bra till mig.
Sen blir jag disconnectad ett antal grr per dag..
men ringt och kollat med dom, och dom säger att dom vet om problemet och ska fixa det, fast det har dom inte gjort än...
Dvs de med 10mbit, laddar ner ca 200ggr snabbare än mig...
Sen har de ju en ping på ca 15-30... själv får man be till Ping-guden om att man ska komma under 200...
fick t.o.m brev hem om att dom skulel fixa d hemam hos mig,,men men blåst som löven i vinden vart man
GW telia
hört talas om nordunet?