1
fajtarN mackan #10
Postat av Chipet^ den 4 Maj 2008, 17:19
10 kommentarer · 176 träffar
Nu är vi här igen, fajtarN mackan #10
Idag ringde Anton " fajtarN" mig på morgonen när han satt och raka benen att han ville att jag skulle lägga fajtarN mackan #10
Direkt då slog jag på datorn & la in den.
Anton bjuder ut mig ikväll på bastuklubb så vi ska mysa i herrbastun vi!
Nu är den här!
Enjoy!!!1
4 st kycklingfilé(er)
4 skiva(or) fullkornsbröd
1 burk(ar) fruktsallad
2 msk majonnäs
1 msk gräddfil
8 blad grönsallad
4 st tomat(er) pepparsalt
1 msk soja
1 msk smör
1. Sätt ugnen på 175°C. Pensla kycklingbrösten med smält smör kryddat med salt, peppar och lite soja. Stek dem i ugn eller stekpanna ca 20 minuter. Gör detta i förväg så att kycklingbrösten hinner svalna.
2. Öppna burken med fruktsallad och låt spadet rinna av. Blanda frukten med gräddfil och majonnäs. Smaka av med salt och peppar. Skär upp kycklingbrösten i tunna skivor.
3. Smöra brödskivorna. Lägg några salladsblad, tomatskivor och en klick fruktsallad på varje skiva. Toppa med ett skivat kycklingbröst.
4. Tips! Använd lätt- eller fettfri majonnäs för en smalare smörgås
Allt för idag! kthxbye !:D
Idag ringde Anton " fajtarN" mig på morgonen när han satt och raka benen att han ville att jag skulle lägga fajtarN mackan #10
Direkt då slog jag på datorn & la in den.
Anton bjuder ut mig ikväll på bastuklubb så vi ska mysa i herrbastun vi!
Nu är den här!
Enjoy!!!1
4 st kycklingfilé(er)
4 skiva(or) fullkornsbröd
1 burk(ar) fruktsallad
2 msk majonnäs
1 msk gräddfil
8 blad grönsallad
4 st tomat(er) pepparsalt
1 msk soja
1 msk smör
1. Sätt ugnen på 175°C. Pensla kycklingbrösten med smält smör kryddat med salt, peppar och lite soja. Stek dem i ugn eller stekpanna ca 20 minuter. Gör detta i förväg så att kycklingbrösten hinner svalna.
2. Öppna burken med fruktsallad och låt spadet rinna av. Blanda frukten med gräddfil och majonnäs. Smaka av med salt och peppar. Skär upp kycklingbrösten i tunna skivor.
3. Smöra brödskivorna. Lägg några salladsblad, tomatskivor och en klick fruktsallad på varje skiva. Toppa med ett skivat kycklingbröst.
4. Tips! Använd lätt- eller fettfri majonnäs för en smalare smörgås
Allt för idag! kthxbye !:D
Verkar den god?
24 personer har röstat