Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kunskap är makt?

Postat av eNaz den 29 April 2008, 18:33
348 kommentarer · 336 träffar
Jag anser att "Kunskap är makt" inte stämmer.

Alla är i behov utav pengar och världen är baserad på pengar. Utan pengar är vi inget, då kan vi lika väl göra /kill.

Hade en diskussion om detta i skolan då jag sa att "PENGAR är makt" och en annan sa att "Kunskap är makt". Jag ansåg att jag vann då han jag argumenterade emot inte hade några bra argument och han blev konfronterad i varje punkt.

Han sa till mig: Utan kunskap är du en nolla, du vet inget i de samhälle du lever it.

Visst, du kanske inte är direkt smart, men vafan ska du vara smart för när du har pengar?

Med pengar kan du anlita en rådgivare som gör saker åt dig. - Men tänk om du blir blåst av din rådgivare? Ja, då hyr jag en egen polis som ser till att hon/han sköter sig annars /kick. Men om polisen inte sköter sig då? - Ingen idé att tänka i "men om" för att det kommer ALDRIG att hända!

Anledningen till att vi går i skolan är för att vi ska få ett ett jobb, och ifrån jobbet får vi pengar. Så när du redan har pengar, varför behöva kunskap för att få ett jobb eller jobba?

Har försökt att klura ut något som gör att kunskap är makt men hittar inte något som säger emot att "Pengar är makt". Men eftersom det finns många kloka människor på fragbite (not) så undrar jag.

- Är kunskap makt?

isf, varför?

ÅH NEJ, JAG SKRIVER JÄTTEDÅLIGT - SKA NI INTE SÄGA ATT JAG SÄRSKRIVER, STAVAR FEL ETC!? SNÄLLA!!!! JAG BLIR JU LEDSEN DÅ!
Föregående tråd
Nästa tråd

348 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 348 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..