Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Piaggio Typhoon, variator ring.

Postat av nIRVEH den 24 April 2008, 18:43
15 kommentarer · 6 542 träffar
Tjenare!

Jo nu är det så att jag har köpt mig en moppe för några dagar sedan. Det är en Piaggio Typhoon -99 och jag har lite frågor som jag skulle behöva lite hjälp med!

1. Den verkar dra hur mycket bensin som helst. Jag vet att det är en 2-taktare men den slukar bensinen! Är det vanligt på den här modellen? Sen så när jag fick moppen så hade den kanske några dl bensin i tanken så jag åkte till den lokala macken för att tanka. Innan hade jag läst mannualen och där stog det att tanken rymde 5,5 L. I vilket fall som helst, när jag åkte till macken så kollade jag på bensinmätaren. Den låg då på "det röda" området som indikerar att det är lite bensin kvar. Bensinlampan lös också. När jag kommer till macken så väljer jag ut en ledig spot och börjar tanka jag hinner inte tanka länge innan jag ser att den nu är helfull. Nästan upp till kanten. Jag hade då bara fått i 3.95 L bensin och det tyckte jag var konstigt eftersom att bensinmätaren indikerade att den var tom + att jag själv kollade och det skvalpade knappt. Jag vred om tändningslåset och då åkte mätarn upp till full tank. Något som vet varför jag bara fick i så lite bensin?

2. Det är en 30-moppe och den toppar just nu 50km/h original, själv vill jag att den ska gå lite snabbare så jag tänkte ta bort den så kallade variatorringen. Jag har bara några problem. Hur gör man? Jag vet att man skruvar av variator kåpan och så men sedan? Sen har jag hört att det sitter en bult/mutter som sitter svinhårt för att hålla i hop variatorn. Hur får man loss den och hur gör man?

3. Skadas/slits variatorn mycket av att man tar bort variator ringen?

Mvh, Benne
Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..