Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Demokrati kontra..

Postat av luffan den 24 April 2008, 17:59
46 kommentarer · 32 träffar
Demokrati kontra auktoritärt styre?
Själv föredrar jag den auktoritära delen. Vi behöver ordning och disciplin, inte nåt jävla daltande med allting. Vi behöver ett råd, med ledande representanter från olika områden. Över detta råd skall det så en man, med total makt, som kan ta de nödvändiga besluten.

Varför ogillar jag då demokrati?
Jo, först och främst invaggas man i nån falsk föreställning om att man verkligen får vara med och bestämma. De etablerade partierna skiljer sig bara i småfrågor, det enda valet man har är egentligen valet på färg & form. Dvs, blått, rött, ros eller maskros. Vidare anser jag att det är vidrigt att exempelvis en utslagen, inte vidare välbildad, alkoholist har samma rätt att bestämma som en välutbildad nationalekonom.

Visst, demokrati är bra i viss utsträckning, det kan jag erkänna. När det ska bestämmas vad man ska göra av med pengarna man samlat in i klassen exempelvis, kan röstning vara ett bra sätt att komma fram till ett beslut. Men i större sammanhang försvinner alla positiva sidor, din röst blir helt enkelt inte värd ett skit.

Vad anser ni? Är ni goda demokrater, eller är ni som mig - hemska antidemokratiska demoner?

Vad tycker du?

59 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

46 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 46 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..