Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Svensk polis beter sig illa

Postat av BajsmanneN^ den 23 April 2008, 20:49
246 kommentarer · 460 träffar
Hej Fragbajt,

Såg precis denna filmen och blev totalt stum. Vafan, har aldrig sätt något så dåligt som detta. Polisen beter sig illa, drar hårt i kläderna och håller fel när de applicerar sina handbojor. Hotar och pratar aggressivt. De är för fan poliser, de ska för fan kunna ta skit och agera lungt och hjälpsamt, inte spela tuffa och agera aggressivt och otrevligt. Notera att det sitter cirka 3-4 poliser på en ung pojke och de drar upp armarna till huvudet när han ligger stilla som en pinne, en av poliserna böjer också armen uppifrån och ner när man egentligen ska trä armen runt kroppen. Pojken skriker också väldigt ihärdigt och gråter t.o.m och polisen kallar honom "vilket jävla as!". Pojkarna har absolut gjort fel för helvete men att springa runt som civil och skrika som fan åt dem och berätta hur illa de har agerat och kalla dem klåpord måste man fan vara invalid. Jag iriterarar mig också som fan på att polisen säger "Nu tar vi det lungt här!" Vad i helvete menar han med det?
Man hör också den kvinnliga polisen säga något som är så självklart som "Ni kunde köra ihjäl någon" Haha, vaihelvete klart dom fattar. Så klart vill den ljushårige pojken irritera polisen genom att skicka att par "onda ord" och han lyckas och då agerar såklart polisen fel igen och drar tag i honom så de spänner hårt i kragen runt halsen på pojken. Har fan aldrig sätt något så dåligt. Om man jämnför med andra polisenheter i andra länder är det betydligt större skillnader för samma sak, då tar polisen inget personligt och handskas korrekt och "trevligare". De visar inte så mycket personlig ilska och drar inte i kläder eller annat när brottsligen är fast, de lugnar också ofta ner brottslingen och inte hetsar upp.

Rätta mig om jag har fel.

Filmen kan ses på:
Youtube > Killar blir ägda av snuten

Diskution: Vad tycker du om svensk polis?

Tycker du polisen handskas korrekt mot brottslingarna?

387 personer har röstat

246 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 246 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..