Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Trolig bantning?

Postat av Monsterd den 22 April 2008, 02:59
23 kommentarer · 397 träffar
"Gick ner 18 kilo på 35 dagar!!

Hej alla!

Jag har under 35 dagar förlorat hela 18 KILO. Jag tror knappt att det är sant själv. Jag har under den här tiden tagit tjänstledigt och varit ute och rört på mig cirka 2 timmar varje dag. Har inte gjort några speciellt jobbiga aktiviteter utan bara varit ute och gått.

Är ingen sportig person till vardags utan brukar endast gå till den lokala kiosken/matbutiken. Efter att jag i vintras vägt mig och noterat 154 kilo kände jag att det var dags att göra något åt saken. Jag hade också talat med läkare som sa att min övervikt kommer att ha en negativ effekt på mitt åldrande. Läkaren rekommenderade modifast som säljs på apoteket. Eftersom det har en bevisat viktminskande effekt så valde jag mellan detta och GI-metoden. Läkarens ord vägde tyngst och nu efter att vi kom hem från semestern var det dags att påbörja min hårda diet.

En vanlig dag såg ut såhär:

06.00 - Går upp
06.30 - 1 påse modifast
07.00 - Ut och gå 2 timmar.
12.00 - En frukt
18.00 - 1 påse modifast
20.00 - Sängdags

Eftersom jag halverade modifasts rekommenderade bantningsschema så behövde jag sova mycket. Brukar vanligtvis bara sova ungefär 5-6 timmar varje natt. I början var det väldigt jobbigt med sockersuget och jag började hallucinera en del. Mitt grava koffeinberoende efter all cola och kaffe gjorde mig näst intill galen. Jag vacklade omkring hemma och visste inte riktigt vad jag gjorde. Efter ett par dagar gick dock detta över och det kändes som vanligt. Det bästa vore egentligen att vänja kroppen vid 220kcal per dag, dvs 1 påse modifast varje dag eftersom det då ger väldigt bra effekt. Givetvis klarar alla inte av detta även om jag själv tror att det skulle gå bra.

Jag drack väldigt mycket vatten och höll på så sätt min huvudvärk i schack. Dricker man inte mycket riskerar man att svimma och drabbas av uttorkning. Rekommenderar inte att dricka några alkoholhaltiga drycker under bantningsperioden då det lätt kan orsaka uttorkning.

Nu efteråt känns det mycket bättre och jag ska som planerat halvera min dos modifast och övergå till 1 påse om dagen samt en halv frukt. Detta ska fortgå till Juli då jag antagligligen har uppnått min idealvikt 80 kilo.

Avslutningsvis så vill jag rekommendera modifast till er där ute som känner att det är dags att göra något åt er form. Skippa den onyttiga maten, behåll glöden."

Låter detta troligt? Luktar myt imo.

Hittades för övrigt på Passagens debattsida.

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 23 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..