Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Trimma din dator!

Postat av Braxton den 7 April 2008, 00:54
15 kommentarer · 253 träffar
Hej alla glada! =)

Jag har absolut inget speciellt att göra så jag tänkte bara berätta lite om hur du kan trimma din dator lite!

OBS, även dom du inte vill eller orkar göra allt så kan du ju iallfall läsa igenom det och kanske lära dig nått eller så hittar du något steg som du vill göra :D

VID FRÅGOR! skriv bara i kommentarer så svarar jag så snabbt som möjligt! :D

1.
Defragmentera datorn. Detta sorterar upp alla filer i din dator.
Har du inte gjort det på ett tag så är det time att göra det.
Hjälper datorn enormt mycket.
Detta hittar du på:
start/alla program/tillbehör/systemverkty g.
Kan ta ett tag...

2.
Bryr du dig inte speciellt mycket om menyers utseende så mycket så kan du göra detta.
Detta kan du ändra på: start/kontrollpanelen/system/a vancerat/inställningar(under prestanda) och klicka på "Justera för bästa prestanda"
Detta kommer inte bli så snyggt men din datorn kommer deffinitivt att bli snabbare.

3.
Rensa cookies, tidigare och filer.
Dessa saker ta onödig plats i datorn och är filer som sparas när du varit ute på internet och lägger sig i speciella mappar bara för att du ska kunna återgå till den hemsidan senare genom ett kanpptryck, men är du snabb på att skriva som mig så ta bort dom för om du inte använder "tidigare" och det där.
Ta bort allt samtidigt genom att klicka på ta bort och sen ta bort allt.

4.
Öka din "växlingsfil"
Detta är ett virtuellt minne som fungerar som ett extra minne när ditt interna RAM-minne inte räcker till. Detta kan man se genom att datorn kanske "laggar" (segar sig).
Detta kan du ändra på:
start/kontrollpanelen/system /avancerat/inställningar under prestanda/avancerat/ändra som finns längst ner. skriv in det bubbla värdet av vad som står.
(du kan egentligen ta vad du vill men ta det dubbla, så är det lättare att komma ihåg vad du hade för standard värde om du vill ändra tillbaka)

5.
Ta bort onödiga ikoner på skrivbordet som du inte använder, vet att vissa har upp till 40 ikoner på skrivbordet och det är kanske inte det bästa om man inte har en så snabb dator som mig. Ta bort som du inte använder. Om du tar bort en ikon så tar du ju själv klart inte bort programmet som den är till för utan bara IKONEN.

6.
Ta bort onödiga program!
Ta bort program som du inte använder som du kanske bara intallerar för ett ända tillfälle.
Detta hittar du på:
start/kontrollpanelen/lägg till eller ta bort program

NU när allt är klart, defragmentera datorn igen som jag berätta högst upp. Detta för att sortera igen. lägga in filer på plats där filer legat förut som du kanske tagit bort.
Detta kommer nu gå MYCKET fortare än första gången.

Sådär, nu har jag inte mer att skriva om att trimma upp datorn lite. Hoppas det hjälpt er någonting iallfall. =)

och som jag sa högst upp:
VID FRÅGOR! skriv bara i kommentarer så svarar jag så snabbt som möjligt! :D

Bye! // Adde

Bjuder självklart på stavfel, är lite trött :P

Längtar ni till sommarlovet?

31 personer har röstat

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..