1
Svenne?
Postat av HORIZON den 5 April 2008, 14:51
81 kommentarer · 409 träffar
Hejsan alla helgnötare!
Jo det är så att jag har funderat på en sak ett tag. Jag hör ofta invandrare som aktivt använder ordet Svenne i olika nedlåtande sammanhang och jag funderar mest på vad det är som ska vara nedlåtande med det?
Vi kommer ifrån ett bra land, Vi får gå i skolan och de flesta av oss har mat, pengar och allt annat som många andra bara kan drömma om. Sen tkr jag även att vi har världens vackraste flickor ifrån detta landet ;) ;)
Och ett skälls ord ska ju vara något nedlåtande ellerhur?
Det jag vill få fram med denna tråd är bara era tankar om "skälls ordet svenne". Själv blir jag aldrig arg om någon säger så till mig. Bara glad över att jag haft turen att bli född här.
Och nej jag är absolut inte rasist eller något. Tkr bara det är skumt.
Skriv gärna era tankar om ämnet.
Ha en fortsatt bra lördag med wow, cs, fest eller vad ni nu tänkt hitta på =)
//Widden
bjuder på stavfel som den gentleman jag är.
Jo det är så att jag har funderat på en sak ett tag. Jag hör ofta invandrare som aktivt använder ordet Svenne i olika nedlåtande sammanhang och jag funderar mest på vad det är som ska vara nedlåtande med det?
Vi kommer ifrån ett bra land, Vi får gå i skolan och de flesta av oss har mat, pengar och allt annat som många andra bara kan drömma om. Sen tkr jag även att vi har världens vackraste flickor ifrån detta landet ;) ;)
Och ett skälls ord ska ju vara något nedlåtande ellerhur?
Det jag vill få fram med denna tråd är bara era tankar om "skälls ordet svenne". Själv blir jag aldrig arg om någon säger så till mig. Bara glad över att jag haft turen att bli född här.
Och nej jag är absolut inte rasist eller något. Tkr bara det är skumt.
Skriv gärna era tankar om ämnet.
Ha en fortsatt bra lördag med wow, cs, fest eller vad ni nu tänkt hitta på =)
//Widden
bjuder på stavfel som den gentleman jag är.
Svenne nedlåtande?
166 personer har röstat