Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ännu en fråga om träning.

Postat av balze den 4 April 2008, 23:23
31 kommentarer · 149 träffar
Nu är det så här eftersom alla på fragbite är bodybuilders / styrkelyftare så fick jag idéen att skriva mitt träningsschema här, så att jag kan få era synpunkter på det. Jag vill gärna ha lite kritik på vad ni tycker är bra respektive dåligt med det.

Programmet i sig är en halvkroppssplit som jag har delat upp i bröst/axlar/triceps och ben/rygg, jag tränar allt 2 gånger i veckan. Det är gjort så att jag kan köra bänk 2 gånger i veckan, eftersom det är den övning jag vill öka mest i just nu.

Måndag

Bänkpress 'högreps' (4x4-6)

Dips (3x6)

Flyes (3x8)

Militärpress (3x6)

Smal bänkpress (3x8)

Tisdag

Marklyft (3x6)

Skivstångsrodd (3x6)

Framsida ben (3x6)

Latsdrag med V-handtag (3x8)

Vader (3x8)

Biceps (3x10)

Torsdag

Bänkpress 'lågreps' (4x2-4)

Baksida axlar(3x8)

Sne hantellpress (3x6)

Triceps övning (3x8)

Hantellpress (3x6)

Trapz (3x6)

Fredag

Knäböj (3x8)

Latsdrag med brett grepp (3x6)

Leg curls (3x8)

Skivstångsrodd (3x8)

Vader (3x6)

Biceps (3x8)

Övningarna som är skriva brukar variera en hel del, men skrev ut vissa så att ni kan få ett humm om vad det handlar om för övningar (press, drag, ryck osv).

Tänkte också tillägga att jag tycker om att träna ganska intensivt dvs under 50 min, så jag brukar köra supersets dvs 2 övningar i taget.

---------------------------- ------------------------------ ----------------

Stavfel och fel formuleringar bjuder jag på! Försök gärna att hålla tråder fri ifrån onödigt spam.

---------------------------- ------------------------------ ----------------

Ps. Gjorde denna tråd för att kolla om vad alla BB's på fragbite tycker om 2 splittar. Vilket inte många gjorde så dom dissade det pga "det är ingen 5split som coleman tränar med".

Bra eller anus?

27 personer har röstat

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 31 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..