1
Fixning av moped
Postat av bajspackaren den 4 April 2008, 07:51
4 kommentarer · 515 träffar
Tjena. Nu när det är körkort för bil som gäller så får den orörda mopeden sedan 1 år fixas till och säljas tycker jag.
Det är en Yamaha Aerox 2006 Special. Special -06 motsvarar -05:ans version av Rossi. Där det inkluderas specialutrustning:
* Michelin däck
* Gasdämpare (mycket mjukare)
* Varvmätare
* Carbonutstyrsel på kåporna
Vad jag hade tänkt att byta ut var tändstiftet, baklampan (har stegrat över en gång) och luftfiltret.
Tycker ni att luftfiltret är nödvändigt att byta? och finns det något mer jag borde tänka på att byta ut?
Jag vill ENDAST ha originaldelar då den inte har varit trimmad innan mer än dragen variatorbricka som jämfört med annat trim endast lättar på motorn då den är gjord för att köras utan variatorbricka.
Så, någon bra hemsida för originaldelar till yamaha aerox?
Den har gått ~ 800 mil och har fått en ny automatlåda efter 200 mil. Olja byten var 100-200:e mil. Alltid kört på 98 oktan eller chells specialbränsle som ligger på 99-100 oktan.
Jag har ett bra kättinglås som kan tänkas haka på i priset, värd 1000+.
Så att diskutera, vad borde jag fixa på den för att få ut mest pengar? Vad tror ni jag får för den? och Vilken sida är bäst att beställa hem sakerna från?
Det är en Yamaha Aerox 2006 Special. Special -06 motsvarar -05:ans version av Rossi. Där det inkluderas specialutrustning:
* Michelin däck
* Gasdämpare (mycket mjukare)
* Varvmätare
* Carbonutstyrsel på kåporna
Vad jag hade tänkt att byta ut var tändstiftet, baklampan (har stegrat över en gång) och luftfiltret.
Tycker ni att luftfiltret är nödvändigt att byta? och finns det något mer jag borde tänka på att byta ut?
Jag vill ENDAST ha originaldelar då den inte har varit trimmad innan mer än dragen variatorbricka som jämfört med annat trim endast lättar på motorn då den är gjord för att köras utan variatorbricka.
Så, någon bra hemsida för originaldelar till yamaha aerox?
Den har gått ~ 800 mil och har fått en ny automatlåda efter 200 mil. Olja byten var 100-200:e mil. Alltid kört på 98 oktan eller chells specialbränsle som ligger på 99-100 oktan.
Jag har ett bra kättinglås som kan tänkas haka på i priset, värd 1000+.
Så att diskutera, vad borde jag fixa på den för att få ut mest pengar? Vad tror ni jag får för den? och Vilken sida är bäst att beställa hem sakerna från?
Pris?
20 personer har röstat






