Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem med min bank

Postat av IDELINEda1337 den 2 April 2008, 20:32
1 kommentarer · 596 träffar
Hallå.
Riktar mig till er som kan något om detta och gärna de något äldre eller som haft samma problem.

Det är så att jag sålde lite grejer på internet (mobiltelefon och WoW char ) via en internetbank (payson).

Allting fungerade bra med uttagen första gången då ja sålde mobiltelefonen men sedan när ja sålde WoW accet kom ett annat problem.

Detta kan ha också blivit fel med banken på något sätt på grund av att innan jag gjorde det där sista payson uttaget så stod det:
Automatuttag på kontoutdraget istället för S-E-BANKEN, varför vet jag inte därför att jag tog ut pengarna på samma bankomat som annars.

Och sedan dagen efter så tar jag ut pengar på Payson och får visat på mitt kontoutdrag (Payson 600+)

I detta skede har jag:

S:A RESERVERAT BELOPP FÖR UTTAG/KÖP 700,00-
TILLGÄNGLIGT BELOPP 935,45+

Dom 700 kronorna som det står om över har jag inte ens tagit ut, och även om jag skulle ha gjort det så skulle det inte ha stått tillgängligt belopp 935,45+ eftersom jag ändå skulle haft minst 1600 efter det att Payson pengarna kom in oavsett om jag hade gjort det där
S:A RESERVERAT BELOPP FÖR UTTAG/KÖP 700,00- .

När jag sedan tar ut 900 kronor utav dom där tillgängliga 935,45 så får jag sedan på nästa kontoutdrag att det står:

SA: RESERVERAT BELOP FÖR UTTAG/KÖP 1,600,00-
tillgängligt belopp 35,45+

Och då har den alltså lagt på dom 900 kronorna ja tog ut på den vanliga bankomaten idag med på det reserverade beloppet, och sedan dragit av 900 från tillgängliga beloppet.

Jag gick in på Swedbank själv och frågade och då sa han att det kunde bli fel sådär ibland och att jag skulle få pengarna inom ett par dagar.

Det jag bara inte förstår är varför dom där 800 som kommit ut från Payson och syns på kontoutdraget inte räknats med i det tillgängliga beloppet som står, och när jag sedan tar ut 900 av mina tillgängliga 935,45 kronor så blir det också skrivet på ett reserverat belopp.

Notera även att det reserverade beloppet inte har något datum på kontoutdraget.

Tacksam för svar.

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..